prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Građanski odgoj i obrazovanje

Građanski odgoj i obrazovanje dio je odgoja za ljudska prava i demokratsko građanstvo. Projektom građanin i Zakonom u razredu učenici stječu niz kompetencija aktivnoga građanstva.

Kontinuirana provedba građanskog odgoja i obrazovanja kroz formativno obrazovanje omogućuje učeniku razvoj jasnih demokratskih kompetencija uz uvažavanje različitosti, međugeneracijske solidarnosti, održivog razvoja, poduzetništva, društvenog poduzetništva, pravne i političke pismenosti te aktivnog građanstva i djelovanja na lokalnoj razini. Izvannastavne aktivnosti i izborna nastava građanskog odgoja i obrazovanja potiču učenike na promišljanja i aktivno djelovanje.

Cilj provedbe građanskoga odgoja i obrazovanja je razvoj kvalitetne osobnosti i kvalitetnog društva s razvijenom građanskom svijesti i građanskom kulturom te stvaranje mladog čovjeka kao aktivnog sudionika društva i demokracije. Prakticiranje demokratskih načela unutar škole i društvene zajednice u Drugoj srednjoj školi Beli Manastir provodimo modulima Projekt građanin i Zakon u razredu – prema kulturi vladavine prava i demokracije kroz dimenzije poučavanja ljudskih prava, održivog razvoja, političke participacije, razvoju socijalne i komunikacijske vještine, volonterstva te mirnog rješavanja sukoba.

Praktičnu provedbu GOO-a učenici uspješno realiziraju i kroz Vijeće učenika na temelju demokratskih izbora i rješavanja prijedloga i ideja te uvažavanja mišljenja učenika. Iskustva u organizaciji i provedbi građanskog odgoja i obrazovanja te ocjena dosadašnje provedbe su izvrsna, a o čemu svjedoči i zainteresiranost naših učenika u provedbi modula građanskog odgoja i obrazovanja. Učenici rado sudjeluju u svim aktivnostima, sami potiču aktivnosti i poučavanje te su zainteresirani za rad u čijem je fokusu učenik – građanin.

Ishodi učenja, između ostalih, mogu biti: oblikovati akcije aktivnog građanstva, pokazati akcije aktivnog građanstva na djelu, povezati akcije u smislenu cjelinu, djelovati na lokalnoj razini, procijeniti značaj akcije, timskog rada i suradnje, odabrati najpovoljniju akciju aktivnog građanstva za realizaciju projektne ideje, djelovati u timu, analizirati rezultate akcije  i važnost građanske kompetencije, inicijativu i toleranciju te javnu politiku.

Suradničkim i iskustvenim učenjem na području građanskog odgoja i obrazovanja učenici stječu mnogobrojna znanja i kompetencije koje su važne za svakodnevni život te su dio cjeloživotnog učenja.

Literatura:

  1. Amnesty International Hrvatske: Prvi koraci, Priručnik o odgoju i obrazovanju za ljudska prava, Zg, 2000
  2. Građanski odgoj i obrazovanje, Modul: Zakon u razredu – prema kulturi vladavine prava i demokracije
  3. Priručnik za nastavnike, Agencija za odgoj i obrazovanje, Zg, 2012.
  4. EPALE – Electronic Platform for Adult Learning in Europe