Radionicu Jezici za mir vodila je učiteljica hrvatskoga jezika Jasenka Tisucki, a radionicu Učenje hrvatskog znakovnog jezika vodila je stručna suradnica knjižničarka Kristina Perić.
Jedan od Općih ciljeva Europskog dana jezika glasi Promicati bogatu jezičnu i kulturnu raznolikost Europe, koje treba njegovati i sačuvati. Učenici su se upoznali s europskim jezičnim bogatstvom gledajući prezentaciju. Saznali su zašto je važno slaviti europske jezike, njihovu raznolikost i unikatnost. Saznali su i neke zanimljivosti o europskim jezicima koje su ih se posebno dojmile. Zajedno su proučavali kartu Europe, a najdraže im je bilo uspoređivati zastave europskih država. S motivacijskim pitanjem Koju snagu imaju jezici u Europi? započela je prva radionica. Učenici su odgovarali na pitanje, a među odgovorima se našao i očekivani Jezici su ključni u uspostavljanju mira. Nakon razgovora o važnosti tolerancije, međukulturalnog razumijevanja i poštivanja različitosti koji su važni za normalno funkcioniranje društva i njegov napredak, učenici su dobili zadatke. Svatko je mogao odabrati dva europska jezika i dva ključna pojma koja je zapamtio tijekom razgovora. Pojmove su trebali prevesti na odabrane jezike, a zatim ih zalijepiti na predloške. Za podloge su izrezali golubice mira koje su učenici obojali u zastave država koje su odabrali za prevođenje. Nastao je jedan poučan, kreativan i zanimljiv plakat kojim su učenici ukrasili razredni pano.
Druga radionica bila je posvećena učenju hrvatskog znakovnog jezika. Učenici su naučili dvoručnu znakovnu abecedu, pojmove vezane uz školu (učitelj, osnovna škola, učenici…). Svaki učenik naučio je predstaviti se i pokazati svoje ime znakovnim jezikom. Prigodno uz Europski dan jezika, učenici su znakovnim jezikom uvježbali i nazive europskih zemalja. Na kraju su odigrali igru „gluhi telefon“ tijekom koje su umjesto izgovaranja riječi, komunicirali znakovnim jezikom. Radionica je uspješno odrađena, ciljevi su ostvareni, a izrazito pozitivne potvrdne reakcije učenika povećale su njihovu motivaciju za daljnji uspjeh i učenje.
Učenici su imali priliku sudjelovati i u kreativnom natjecanju Jezici za mir na poveznici. U obliku postera trebali su ilustrirati zadanu temu služeći se citatima, simbolima i umjetničkim djelima. Cilj natjecanja je poslati poruke jedinstva i razumijevanja među različitim jezicima i aktivno pridonijeti uporabi jezika kao sredstva za prevazilaženje jezičnih i kulturnih podjela. Provedenim aktivnostima, učenici su osvijestili važnost današnjeg dana, a svojim radovima potaknuli su i druge učenike naše škole da se pridruže ovoj značajnoj manifestaciji.