prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Escape Room – spoj znanosti i igre

S ciljem popularizacije djela i značaja nobelovca Lavoslava Ružičke, učenici 3. a razreda Gimnazije Vukovar, pod vodstvom nastavnica Sanje Pavlović Šijanović i Damire Nujić, sudjelovali su u jedinstvenom iskustvu – posjetu znanstvenom Escape Roomu.

Escape Room Lavoslav RužičkaOvaj stalni postav realiziran je kroz projekt „raSTEM – Razvoj STEM-a u Vukovaru“, koji objedinjuje različite grane znanosti, čineći ih atraktivnim i zanimljivim za mlade. Ružičkina kuća, posvećena poznatom kemičaru Lavoslavu Ružički, nobelovcu rođenom u Vukovaru, mjesto je koje spaja kulturnu i znanstvenu baštinu s modernim pristupima učenja. Ružička, dobitnik Nobelove nagrade za kemiju 1939. godine, bio je pionir u istraživanju prirodnih spojeva i poznat po svom radu na cikličkim molekulama i steroidima. Escape Room, smješten u Ružičkinoj rodnoj kući, pruža priliku posjetiteljima, a posebno djeci i mladima, da kroz interaktivne sadržaje dožive njegov rad i doprinos znanosti.

Escape Room metoda osmišljena je kao interaktivna edukativna aktivnost koja kombinira igru s učenjem. U ovoj popularnoj igri, tim učenika ulazi u tematski uređenu sobu i suočava se s nizom logičkih zagonetki koje treba riješiti kako bi pronašli „izlaz“. Potrebno je otkriti tragove, povezati informacije i rješavati zadatke unutar ograničenog vremena. Kroz ovu vrstu učenja, učenici uče na praktičan i inovativan način – surađujući, komunicirajući i koristeći različite pristupe problemima.Drugi izazov u EscapeRoomu

Tijekom aktivnosti, učenici podijeljeni u timove, zajedničkim su snagama pratili tragove te rješavali zagonetke koje su ih vodile do novih izazova. Cilj je bio “pobjeći” iz sobe koristeći različite alate, tragove i znanje o Ružičkinim znanstvenim doprinosima. Escape Room iako zabavan, nije samo zabava već i prilika za unaprjeđenje vještina poput timskog rada, dobre međusobne komunikacije, raspodjele zadataka, kritičkog razmišljanja i inovativnog pristupa rješavanju problema. Učenici su uspješno završili izazov, potvrđujući kako učenje ne mora uvijek biti vezano uz tradicionalne metode nastave. Posjet Escape Roomu omogućio im je da na zabavan i interaktivan način prošire postojeća znanja i razvijaju važne životne vještine u drugačijem, motivirajućem okruženju.

Cilj posjeta bio je potaknuti interes učenika za STEM područja te popularizirati znanstvena istraživanja, poput onih koja je provodio Lavoslav Ružička. Escape Room u Vukovaru savršen je primjer suvremenih metoda poučavanja koje uključuju igrifikaciju, inovativni pristup u kojem učenici aktivno sudjeluju u procesu učenja, razvijajući pritom kreativno i kritičko razmišljanje te komunikacijske vještine. Posjet je završio refleksijom, pri čemu su učenici podijelili iskustva stečena međusobnom suradnjom i zajedničkim rješavanjem izazova. Ovakve aktivnosti povećavaju interes učenika za znanost te omogućuju stjecanje trajnih znanja i vještina koje su važne za buduće obrazovne i profesionalne izazove.