Priručnik sadrži primjere analize reprezentativnih filmova u razrednoj (Ježeva kuća, Kauboj Jimmy, Posjet iz svemira…) i predmetnoj nastavi (Igra, Muzikalno prase, Zid…) u korelaciji s međupredmetnim temama (GOO, OSR, UKU, IKT, ZDR). Međupredmetne teme ostvaruju se unutar nastavih tema svih predmeta u osnovnoj školi. To su teme općeljudskih vrijednosti i kompetencija u 21. stoljeću, stoljeću medija i digitalnih tehnologija.
Filmovi su kratkometražni i mogu se projicirati i analizirati tijekom jednoga sata ili dvosata Hrvatskoga jezika, na Satu razrednika, na izbornoj nastavi (Hrvatski jezik, Informatika, Svijet i ja, Likovna kultura, Glazbena kultura) i u izvannastavnim aktivnostima (filmska, medijska družina, debatni klub…).
Na početku svake nastavne jedinice nalaze se generalije o filmu (nagrade, autori, sinopsis), primjeri međupredmente i unutarpredmetne korelacije u skladu s važećim kurikulumima te odgojno-obrazovni ishodi. Slijedi motivacija i najava filma, usmjereno gledanje, projekcija, objava učeničkih doživljaja i interpretacija u korelaciji s međupredmetnim temama. Svaka lekcija sadrži i nekoliko dodatnih zadataka za filmske sveznalice te stvaralačko-istraživačke zadatke za projektne aktivnosti po izboru učenika.
Filmska pismenost pomaže u razumijevanju i interpretaciji filmova, razvija kritičko mišljenje, potiče kreativnost i maštovitost djece i mladih.
Melita Horvatek Forjan profesorica je hrvatskog jezika i književnosti, u zvanju izvrsne savjetnice, i suvoditeljica Filmske družine ZAG u OŠ Marije Jurić Zagorke u Zagrebu. Dodatno se sustavno filmski obrazuje na Školama medijske kulture „Dr. Ante Peterlić“ od 1999. godine kao polaznica i predavačica.
Autorica je metodičkog priručnika Od ideje do premijere kratkog filma (HAVC) i suautorica priručnika Od ideje do premijere (Profil), Snaga medija 6, 7, 8 (Školska knjiga).
Priručnik je dostupan na mrežnoj stranici filmskapismenost.hr (HAVC) i može ga se preuzeti ovdje.