prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Breljanski eTwinning projekti – od glagoljice do renesanse i Hasanaginice

I ove godine OŠ dr. Franje Tuđmana Brela aktivno sudjeluje u više eTwinning projekata.

1. Škola je suosnivač projekta 250 godina od objavljivanja Hasanaginice zajedno s Petom osnovnom školom Brčko iz susjedne BIH. U projektu sudjeluju i OŠ Lapad iz Dubrovnika te OŠ Franje Krežme iz Osijeka.

Godine 2024. navršila se 250. obljetnica objavljivanja ove narodne balade. Ojbavio ju je Alberto Fortis u svom djelu „Putovanje kroz Dalmaciju“ . Lik Hasanaginice reprezentativan je književni lik kada govorimo o ženama i nepoštivanju njihovih prava. Služeći se suradničkim digitalnim alatima, kroz tragični lik ove žene ćemo predstaviti i druge ženske književne likove koje su bile zatočnice patrijarhata i predrasuda. U projektu sudjeluju učiteljice Gorana Babić i Maja Brzica.

2. Igrajmo se glagoljicom 4 – glagoljička kulturna baština već duže vrijeme zauzima značajno mjesto u prostoru odgoja i obrazovanja. Ciljevi projekta su: njegovati hrvatski kulturni identitet i kulturnu baštinu u lokalnom, regionalnom, nacionalnom i međunarodnom, europskom kontekstu te upoznati i očuvati hrvatsku nematerijalnu baštinu. Također, jedan od ciljeva je i razumjeti važnost glagoljice u hrvatskoj povijesti i kulturi; naučiti se služiti glagoljskim pismom, razvijati poduzetništvo i timski rad; razvijati demokratsko građanstvo i ljudska prava

U ovom projektu se ciljevi kane postići integracijom više nastavnih predmeta te spajanjem stvarne i virtualne stvarnosti. Naglasak je na kreativnom korištenju IKT, učenju kroz igru i likovnim radionicama.  Koristit će se tzv. Metoda 3IKT (IKT kao sredstvo motivacije, IKT kao sredstvo prenošenja znanja ili IKT kao sredstvo za prezentaciju i izradu digitalnog uratka). Ovo je nastavak višegodišnjeg uspješnog projekta, u kojem sudjeluju učiteljice Gorana Babić, Vanja Sokol i Maja Brzica.

3. Renaissance: Virtual Museum Night 2025 – europske škole će surađivati istražujući renesansu u kulturi i umjetnosti. Partnerske škole će stvaranjem stripova, videa, filmova, glazbe ili umjetnosti  prikazati temu iz razdoblja renesanse (umjetnost, književnost, znanost, povijesne ličnosti, velika geografska otkrića). Kao rezultat, stvorit će se zbirke učeničkih radova na mrežnoj stranici projekta koja će biti naš virtualni muzej. U projektu sudjeluju škole iz Hrvatske, Poljske, Belgije, Italije i Turske, a iz naše škole učiteljice Gorana Babić, Vanja Sokol i Maja Brzica zajedno s učenicima.

4. „My Water is Our Water“- nakon uspješno završenog Erasmus+ tečaja u svibnju 2024. u Ghentu (Belgija), učiteljica Povijesti d.sc.Valentina Lasić zajedno je s kolegama iz Finske (Karhunmäki school, Joensuu) osmislila ovaj međunarodni eTwinning projekt. Kroz cijeli niz zanimljivih aktivnosti učenici će mjeriti svoj vodeni otisak uz pomoć aplikacije https://www.waterfootprint.org. Mjerit će i PH vode, količinu kiše, snijega te usporediti rezultate sa svojim vršnjacima iz škola partnera (Finska i Španjolska).

Primarni cilj ovog projekta je podizanje svijesti o značenju vode i klimatskim promjenama. Ovim projektom će se podržati i održivi način života učenika, razviti vještine dobrobiti učenika, jezične i međukulturalne kompetencije kao i IKT vještine, razviti svijest o važnosti globalnog građanstva kako bi se povećalo osnaživanje i priznanje učenika.

Ovaj će projekt pomoći učenicima da razumiju povezanost klime, vremena, vode i klimatskih promjena te da shvate važnost njihovog djelovanja u pogledu klimatskih promjena. Rezultati će se prezentirati na stranicama eTwinning platforme, mrežnim stranicama škola te kroz zajednički video uradak. U projektu će uz učiteljicu Lasić sudjelovati i učiteljica Gorana Babić.

Ovaj projekt je jedna od diseminacijskih aktivnosti uspješno provedenog KA122 projekta Inkluzivna, održiva, digitalna, inovativna breljanska škola(2022-2-HR01-KA122-SCH-000094290). Taj projekt se provodio od 1. travnja 2023. do 30. rujna 2024. Ostvareno je 8 mobilnosti učitelja. Vrijednost projekta je 15 127 eura. Projektna koordinatorica je učiteljica Hrvatskoga jezika Gorana Babić.