Prva mobilnost unutar projekta bila je u Pragu, od 21. do 25. listopada, gdje su učiteljica prirode i biologije Dinka Čorak i školska knjižničarka Gorana Hasel sudjelovale na tečaju „Teaching in the AI Age“. Tečaj je organizirala agencija ITC International, a predavanja i radionice vodila je stručnjakinja za psihologiju i inovacije, Denisa Dave.
Tečaj je osmišljen kako bi sudionici stekli osnovna znanja o primjeni umjetne inteligencije u nastavi te razvili nove kompetencije koje su im potrebne za suvremene izazove u obrazovanju. Kroz pet dana radionica i predavanja, učiteljice su zajedno s kolegama iz još pet europskih zemalja stekle nova znanja o umjetnoj inteligenciji, njezinim prednostima, ali i nedostatcima, izazovima te važnim etičkim pitanjima i načinima praktične primjene u učionici. Posebna je pažnja bila posvećena razvoju digitalnih vještina koje će im omogućiti lakšu prilagodbu nastavnih sadržaja različitim potrebama svojih učenika.
Tijekom tečaja sudionici su imali priliku usporediti tradicionalne metode podučavanja s novim mogućnostima koje donosi umjetna inteligencija. Učiteljice su, na primjer, naučile kako AI može pomoći u automatizaciji administrativnih zadataka, čime se otvara više prostora za interaktivnu i kvalitetnu komunikaciju s učenicima. Ovaj aspekt umjetne inteligencije pokazao se iznimno korisnim, jer omogućuje učiteljima veću fleksibilnost i bolje usmjerenje prema individualnim potrebama učenika.
Posebno zanimljive su bile praktične radionice na kojima su se učiteljice bavile konkretnim zadacima, poput oblikovanja upita (tzv. prompt inženjeringa) i izrade predložaka za različite nastavne scenarije. Razvijanje vještine oblikovanja valjanih upita, odnosno uputa za AI alate, omogućuje nam kreiranje sadržaja prilagođenih učenicima s različitim razinama znanja i različitih interesa. Takav pristup omogućuje lakšu prilagodbu nastavnog sadržaja te pomaže u stvaranju dinamičnijeg okruženja za učenje.
Velika pozornost bila je posvećena etičkim pitanjima, poput pitanja plagijata, privatnosti podataka i korištenja sadržaja generiranih uz pomoć umjetne inteligencije. Sudionici su istraživali kako učenike poučiti odgovornom korištenju AI alata, što se smatra ključnim u vrijeme kada digitalni alati postaju sve prisutniji u obrazovanju. Sudionici su raspravljali i o tome kako najbolje pripremiti učenike za odgovorno korištenje umjetne inteligencije u njihovom obrazovanju, s posebnim naglaskom na važnost kritičkog promišljanja i svijesti o rizicima koje donosi sveprisutna digitalna tehnologija.
Po završetku programa, učiteljice su se vratile zadovoljne stečenim znanjima i iskustvima te naglasile važnost usvajanja novih tehnologija u obrazovanju, uz sveprisutnu svijest o odgovornoj primjeni. Tečaj u Pragu pružio im je dublje razumijevanje o tome kako umjetna inteligencija može obogatiti nastavni proces te otvorio nova pitanja o nužnosti daljnje edukacije i prilagodbe, s ciljem da učenicima približe nove tehnologije na odgovoran i promišljen način. Sa stečenim znanjima i novim idejama, učiteljice su spremne primijeniti AI alate u svojim učionicama kako bi dodatno unaprijedile svoj rad s učenicima, ali isto tako u svijet alata umjetne inteligencije uvesti i svoje kolege, kako bi svi skupa kvalitetu rada škole podigli na još veću razinu.
Osim edukativnog dijela, mobilnost u Pragu bila je obogaćena obilaskom kulturnih i povijesnih znamenitosti grada. Učiteljice su posjetile Karlov most, Senat, Starogradski trg s poznatim astronomskim satom te brojne druge lokacije koje su dodatno obogatile njihovo iskustvo.
Tečaj u Pragu nije bio samo prilika za profesionalni razvoj, već i za osobni rast, povećanje svijesti o važnosti kulture te uspostavljanje novih međunarodnih prijateljstava i suradnji.