Projekt je osmislila strukovna nastavnica Sanja Cetinjanin Thes, a kao suosnivačica se pridružila nastavnica Elisavet Taiganidou iz grčke škole 1st General Lyceum of Giannitsa. Zajedničko pokretanje novog projekta rezultat je prethodne uspješne suradnje nastavnica putem eTwinninga tijekom 2022./2023. školske godine. Projektne aktivnosti odvijat će se do svibnja 2025. godine, tematski zadaci za učenike uključuju kreativnu uporabu informacijsko-komunikacijske tehnologije, radni jezik je engleski, a ciljevi projekta ostvarit će se vršnjačkim učenjem kroz razmjenu inspirativnih iskustava.
Vršnjačko učenje je metoda učenja i poučavanja u kojoj učenici surađuju i uče jedni od drugih. Ovaj pristup uključuje aktivnu razmjenu znanja, vještina i iskustava među vršnjacima pri čemu se potiče uzajamno poštovanje i podrška. Ova metoda potiče aktivno sudjelovanje i motivaciju, a učenici često lakše prihvaćaju objašnjenja i nove spoznaje od svojih vršnjaka jer govore “istim jezikom”.
Novi eTwinning projekt pod nazivom “This inspired me!” usmjeren je na povezivanje nastavnika i učenika iz različitih zemalja i kultura putem vršnjačkog učenja i razmjene inspirativnih iskustava. Vršnjaci vrlo često mogu ponuditi drugačiji pogled na istu temu što pomaže boljem razumijevanju, a međusobna suradnja poboljšava komunikaciju, empatiju i timski rad.
Inspiracija se najčešće opisuje kao iskra koja potiče kreativnost i umjetničko izražavanje kod ljudi. No, inspiracija može doći iz različitih izvora kao što su glazba, književnost, priroda, ljudi ili osobna iskustva. Dijeljenje iskustava jača osjećaj povezanosti, a ovim projektom želi se poučiti učenike da razmjena inspirativnih iskustava može značajno i pozitivno utjecati na naše živote i živote ljudi oko nas.
Kreativne aktivnosti i radionice s učenicima provodit će do svibnja 2025. godine. Učenici će kroz online suradnju s vršnjacima i razmjenu međusobnih iskustava dodatno unaprijediti vlastite digitalne i komunikacijske vještine te učiti o sebi, drugima i svijetu oko sebe, a naglasak je na iskustvenom učenju i kreativnom korištenju informacijsko-komunikacijskih tehnologija. Tijekom studenog u svakoj partnerskoj školi provode se edukativne radionice i predavanja vezana uz sigurno korištenje Interneta i pravila prihvatljivog komuniciranja putem mrežnih aplikacija.
Slijedi provedba uvodnih radionica pod nazivom “What inspires us?” u sklopu kojih će učenici istraživati različite izvore inspiracije. Prvi kreativni zadatak za učenike je izrada digitalnih materijala i radova kojima će se predstaviti svojim inozemnim vršnjacima te predstaviti svoju školu, domovinu i rodni grad. Tijekom prosinca održat će zajednička kreativna radionica pod nazivom Holiday Inspiration u sklopu koje će učenici izrađivati digitalne radove s blagdanskim željama i pregledavati radove vršnjaka.
Učenici će potom putem anketnog upitnika odabrati temu za završnu radionicu i područje u kojem žele detaljnije istražiti izvore inspiracije te razvijati vlastitu kreativnost. Učenici će izrađivati razne digitalne materijale kao što su plakati, prezentacije, video zapisi, kolaži fotografija i crteža, glazbene i filmske liste, lente s inspirativnim povijesnim ličnostima, geografske mape i slično. Završna radionica na zadanu temu prema najzastupljenije odabranom izvoru inspiracije među učenicima svake pojedine škole održat će se tijekom veljače te će učenici potom objaviti svoje radove.
U ožujku će učenici svih škola detaljno pregledavati radove svojih vršnjaka i glasanjem odabrati onaj najinspirativniji. Evaluacijski upitnik za učenike i nastavnike provest će su u travnju, a u svibnju će se izraditi zajednički e-magazin svih učeničkih radova i krenuti s diseminacijom rezultata projekta. Ove aktivnosti ne samo da će pomoći učenicima da razumiju što ih inspirira, već će im pružiti prostor za kreativno izražavanje i istraživanje vlastitih osjećaja i misli kroz pisanje, vizualizaciju, zvukove, umjetnost i komunikaciju.
Glavni alat za suradnju i međusobnu komunikaciju i razmjenu rezultata tijekom cijelog projekta je Twinspace u sklopu kojeg je kreirano više tematskih stranica: Our project, Netiquette Rules, Project Activity Schedule, Let’s Introduce Ourselves, Cooperation Among Schools, Project Outputs i Dissemination.
Nastavnici će prilikom rješavanje tematskih zadataka s učenicima koristiti i razne druge digitalne alate kao što su Google Classroom, Padlet, Picktochart, Linoit, Canva, Prezi, Mentimeter, Youtube, Microsoft Teams, ali i sve popularnije alate umjetne inteligencije pogodne za korištenje u nastavi.
Učenici 1. b i 3. d razreda koji sudjeluju u ovom projektu su tijekom rada na prvom kreativnom zadatku koristili alate Padlet i Canva. Učenici su prvo u alatu Padlet istražili mogućnosti i značajke opcije I can’t draw koja koristi umjetnu inteligenciju za stvaranje slika na temelju ponuđenog opisa. Učenici su opisivali svoj fizički izgled i karakterne osobine te pokušali „inspirirati“ umjetnu inteligenciju da nacrta njihov portret. Učenici su potom od ponuđenih opcija odabrali onu koja im se najviše svidjela te uz svoj portret napisali i nekoliko riječi o sebi. Radovi su potom objedinjeni u obliku kratkog video zapisa putem kojeg su se učenici predstavili svojim inozemnim vršnjacima. U alatu Canva učenici su izradili zanimljive prezentacije Introducing our school i Introducing our hometown u kojima su predstavili svoju školu i rodni grad.
Cilj ovog projekta je potaknuti učenike da istraže i prepoznaju inspiraciju u svakodnevnom životu te da koriste kreativne alate kako bi zadržali motivaciju i pozitivan stav. Učenici će također razvijati i dodatno unaprijediti vlastite digitalne i komunikacijske vještine kroz online suradnju i korištenje informacijsko-komunikacijske tehnologije. Nastavnici će također razmijeniti iskustva i izvore inspiracije s ciljem međusobnog poticanja na osmišljavanje novih kreativnih zadataka za učenike i razvijanja suradnje kroz umrežavanje u nekim budućim projektima.