prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Kako prepoznati granicu između sadržaja koji pomažu od onih kojih odmažu?

U sklopu 16. Festivala prava djece, učenici 2.C razreda Gimnazije Vukovar aktivno su sudjelovali na radionici „Kako prepoznati granicu između sadržaja koji pomažu od onih koji odmažu?“.

Ovaj festival, poznat po motu „Mali festival za velike teme“, organizira Udruga za promicanje stvaralaštva i jednakih mogućnosti Alternator, u suradnji s partnerima: Uredom UNICEF-a za Hrvatsku, Uredom pravobraniteljice za djecu i Hrvatskim filmskim savezom. Ovogodišnja je tema festivala obuhvatila sadržaje usmjerene na prilagođenost digitalnog svijeta djeci i mladima, a bogat program uključivao je filmsko-edukativne sadržaje, projekcije dječjeg filmskog stvaralaštva, radionice i panel rasprave.Festival prava djece - Gimnazija Vukovar

Radionica „Kako prepoznati granicu između sadržaja koji pomažu od onih koji odmažu?“ učenicima je pružila priliku da promisle o utjecaju društvenih mreža i online sadržaja na njihove emocije i mentalno zdravlje. Društvene mreže svakodnevno donose velike količine informacija i sadržaja. Neki sadržaji inspiriraju no neki mogu biti demotivirajući pa čak i uznemirujući. Učenici su raspravljali o tome kako se u nekoliko sekundi mogu promijeniti njihovi osjećaji, a time i njihova reakcija na sadržaj koji pregledavaju. Poseban naglasak stavljen je na važnost prepoznavanja tjelesnih i emocionalnih reakcija pri susretu s različitim sadržajem. Cilj radionice bio je osvijestiti i poučiti učenike kako brzo procijeniti štetan sadržaj i oduprijeti se porivu da se izlože nekonstruktivnim ili toksičnim materijalima.

Radionicu je vodila Ivana Kurtov, diplomirana socijalna pedagoginja, certificirana učiteljica Mindfulnessa i Joge te psihoterapeutkinja pod supervizijom i u edukaciji, koja već drugu godinu zaredom gostuje u Gimnaziji Vukovar u sklopu ovog festivala. Tijekom prošlogodišnjeg izdanja održala je radionicu „Što sa sobom kad ne scrollam? Mindfulness i društvene mreže“, u kojoj je učenicima predstavila mindfulness tehnike kako bi im pomogla u boljem i konstruktivnijem upravljanju „praznim vremenom“ – trenucima koje često ispunjavaju društvenim mrežama. I ove je godine Ivana Kurtov učenicima pomogla osvijestiti što se događa s njihovim emocijama, mislima i tijelom dok su uronjeni u svijet društvenih medija.

Festival prava djece - Gimnazija Vukovar 2024Kroz iskustvene i reflektivne vježbe, učenici su analizirali vlastite reakcije na digitalne sadržaje i učili kako uočiti znakove negativnog utjecaja na vrijeme. Učenici su iskazali zainteresiranost za temu te su kroz praktične primjere i interaktivne rasprave osvijestili kako svakodnevna izloženost određenim sadržajima može oblikovati njihove emocije, ali i stavove prema sebi i drugima.

Za vukovarske je gimnazijalce sudjelovanje na radionici bilo iznimno poučno i korisno. Radionica je učenicima pružila vrijedne alate za suočavanje s izazovima digitalnog doba te ih potaknula na promišljanje o zdravijim načinima korištenja društvenih mreža i online sadržaja. Ovakvi programi i inicijative pomažu djeci i mladima u boljem razumijevanju digitalnog svijeta te ih osnažuju u kritičkom promišljaju o vlastitom odnosu prema tehnologiji i mentalnom zdravlju.

Festival prava djece kroz svoje programe, svake godine promiče važne teme, podsjećajući nas na odgovornost u stvaranju sigurnijeg i podržavajućeg digitalnog okruženja za djecu i mlade. Vukovarski su gimnazijalci, nakon provedenog događanja usvojili i sa sobom ponijeli nova znanja, iskustva i motivaciju za daljnji osobni razvoj.