Škola je akreditirana ustanova koja provodi KA121 projekt u sklopu kojeg organizira mobilnosti učitelja i učenika u skladu s ciljevima projekta, unaprijediti jezične kompetencije učenika i učitelja i unaprijediti pozitivno i poticajno ozračje u učionici i školi.
U sklopu projekta organizirana je mobilnost učenika iz Slovenije i Njemačke koji su od 11. do 15. studenoga 2024. godine boravili u školi te su sudjelovanjem u vrlo zanimljivim aktivnostima upoznali školu, Zagreb i Hrvatsku te su stekli nove prijatelje boraveći u obiteljima hrvatskih učenika. Učenici iz Slovenije stigli su u pratnji dvije učiteljice. Deset učenika je došlo iz Osnovne šole Pivka u Pivki. Učenici iz Njemačke stigli su u pratnji jedne učiteljice i jednoga učitelja, a njih osmero pohađa školu IGS u gradu Osnabrucku.
Učenici su prvo upoznali hrvatske učenike i obitelji u kojima su bili smješteni, a zatim su došli u školu gdje su dočekani prigodnim programom. Prvi dan protekao je u upoznavanju školske zgrade jer je Osnovna škola Bukovac izgrađena u 2024. godini i jedna je od najsuvremenijih hrvatskih škola. Nakon toga su učenici prezentirali svoje škole i provjerili u Kahoot kvizu koliko su zapamtili njihovi vršnjaci. Učiteljice engleskog i njemačkog jezika Jasmina Klanac i Mateja Murković održale su višejezičnu radionicu “Language lab” u kojoj su sudjelovali svi učenici sudionici projekta. Raspravljali su o utjecaju engleskog jezika na ostale jezike, slušali pjesme na njemačkom, slovenskom i hrvatskom jeziku i rješavali zadatke – učenici su trebali prepoznati stihove i njihove prijevode, pročitati riječi pjesama na svim jezicima, a najhrabriji učitelji i učenici iz Njemačke čitali su naglas na hrvatskom jeziku i dobili veliki pljesak. Nakon toga uslijedio je kreativni dio (blackout poetry): učenici su dobili tekstove pjesama koje su ukrasili markerima/crtežima. U pjesmama su prema uputama učiteljica izdvojili i označili pojedine riječi po izboru a ostatak teksta zacrnili na originalan način – na taj način nastali su novi stihovi.
Slijedila je Glazbena radionica pod vodstvom profesorice Marije Kašner Marić. Učenici su se na početku radionice razgibali uz glazbu “O, fortuna” iz kantate Carmina burana Carla Orffa. Nakon toga sljedilo je uvježbavanje pozdravnog teksta kojim su izveli ritam prvo na okvirima stolica, a potom na ritamskim udaraljkama. Za kraj su naučene ritamske obrasce odsvirali su uz zadanu melodiju (C.Orff: Carmina burana: Tanz br.6). Cilj je bio stvoriti bogato okruženje te aktivirati učenike glazbenim sadržajima kojima će se pobuditi razvoj njihovih prirođenih glazbenih sposobnosti i njihovu osjetljivost za glazbeni doživljaj.
Učenici su sudjelovali i na satima Hrvatskoga jezika, Njemačkoga jezika i Engleskoga jezika te su vidjeli kako izgleda nastavni sat u hrvatskim školama.
Drugoga dana mobilnosti učenici su upoznali grad Zagreb i njegovu povijest, ali to nije bio običan obilazak. Učenici su sudjelovali u escape roomu u kojem su otkrivajući odgonetke zagonetaka, otkrivali i tajne zanimljive povijesti Zagreba. Svaka skupina dobila je drvenu knjigu s lokotima u kojoj se nalaze različite zagonetke. Rješavanjem zagonetke, to jest otkrivanjem znamenki, otključava se lokot i slijedi nova zagonetka. Zagonetke su povezane s poviješću i znamenitostima grada Zagreba. Na zanimljiv i potpuno drugačiji način učenici su otkrili razne događaje iz prošlosti grada Zagreba te vidjeli najljepše znamenitosti koje krase grad.
U školi je za učenike bila organizirana Likovna radionica na kojoj su učenici upoznali licitar koji pripada hrvatskoj nematerijalnoj baštini i izrađivali su eko vrećice. Profesorica jasmina Klanac upoznala je učenike s poviješću i načinom izrade licitarskih srca u ovom dijelu Hrvatske. Zatim su svi prionuli na izradu vrećice s motivom licitarskog srca. Radionicu je vodila profesorica Marina Krstić. Učenici su prvo napravili skicu svog dizajna na linoleumu, a zatim su radili linorez malim oštrim nožićem. Potom su svoju matricu premazali bojom i otisnuli na platnenu vrećicu. Vrećice su se potom sušile u pećnici nekoliko minuta na visokoj temperaturi.
Trećega dana učenici su se zaputili u Hrvatsko zagorje kako bi posjetili jedan od najsuvremenijih hrvatskih muzeja, a to je Muzej krapinskoga neandertalca. Učenici i učitelji upoznali su se s geološkim i paleontološkim otkrićima na Hušnjakovom brdu te kada je i kako otkriven krapinski pračovjek. Nakon toga učenici i učitelji sudjelovali su na radionici Valovite strukture fosila gdje su se upoznali s građom i strukturom fosila. Zatim su oslikali odljeve i izradili njihove glinene modele koji su im ostali kao podsjetnik na lijepe trenutke provedene u druženju s novim prijateljima.
Četvrtoga dana boravka u Zagrebu učenici su posjetili zagrebački Zoološki vrt. Do njega su došli šetnjom kroz jesensku maksimirsku šumu. Posjetili su Paviljon jeke u Maksimiru te Zoološki vrt gdje su imali zanimljivu voditeljicu koja nam je govorila o ulozi suvremenih zooloških vrtova u očuvanju ugroženih vrsta i staništa. Gledajući reakcije djece, najviše ih se dojmilo „upoznavanje“ sa zmijama.
Povratkom u školu učenici su sudjelovali u radionici iz Tehničke kulture kod profesora Filipa Lovrića. Na kratko vrijeme svi su bili pravi dizajneri. Djeca (a i učitelji) izradili su drvene bedževe u koje su ugradili malu led rasvjetu. Spajali su strujne krugove, modelirali šperploču, bušili i lemili te naučili mnogo novih izraza na engleskom jeziku. Pretposljednjeg dana druženja priređena je svečanost na kojoj su svi sudionici uz čestitke dobili svjedodžbe i darove.
Petoga i posljednjega dana druženja s novim prijateljima učiteljice Iva Magdić i Luči Bursać održale su malu micro:bit radionicu. Učenici su se upoznali s uređajem koji se zove micro:bit. Naučili su što se sve može s njim raditi, tj. kako ga možemo programirati. Iskušali su nekoliko različitih programa od tablice množenja, uređaja koji reproducira glazbu do mjerača trbušnjaka. Učenici su vrlo brzo shvatili kako i sami mogu napraviti nešto svoje pa su oblikovali i novu skladbu.
Učenici iz Njemačke sudjelovali su na nastavnom satu s učenicima 4. i 5. razreda kako bi im pružili priliku poslušati izvorne govornike. Aktivnosti su bile: Sprachanimation za 1. godinu učenja i Seminar Ausklingen – Refleksija i evaluacija (uz klupko vune) “was nehme ich nach Hause mit” = što ću ponijeti kući (u srcu i pamćenju) s ovog susreta.
Učenici i učitelji iz Njemačke pridružili su se obilježavanju Dana sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje koji se održao u prostorima škole i zajedno sa svim ostalim učenicima odali su počast žrtvama. Na kraju mobilnosti učenici i učitelji dobili su vrećice koje su sami dizajnirali i izradili, a u njima su bili darovi koji će ih sjećati na mobilnost u našoj školi, naš grad i zemlju.
Učenici i učitelji su u završnim evaluacijama izrazili svoje zadovoljstvo cijelom mobilnošću, a hrvatski učenici i njihove obitelji pokazali su se kao odlični domaćini koji su, osim programa u školi, omogućili učenicima iz Njemačke i Slovenije da upoznaju Zagreb i Hrvatsku, a hrvatskim učenicima ova je mobilnost proširila vidike, razvila njihove jezične i socijalne vještine te su u ovih pet dana nastala sigurno neka nova prijateljstva. Ovo iskustvo bilo je iznimno važno i za Erasmus tim Osnovne škole Bukovac i omogućilo je svima nama stjecanje nekih novih znanja, vještina i prijateljstava.