Konferencija, organizirana povodom Međunarodnog dana osoba s invaliditetom, obuhvatila je okrugli stol i prezentacije primjera dobre prakse, na kojima su stručnjaci iz različitih područja izložili konkretne inicijative. Kroz izlaganja sudionici su raspravljali o načinima na koje se mentalno zdravlje može promovirati kroz prava na inkluziju i ravnopravnost. Konferenciju su organizirale renomirane institucije, uključujući Sveučilišni centar za integrativnu bioetiku, Hrvatski institut za istraživanje mentalnog zdravlja, Hrvatska zajednica inovatora te Centar za potporu i inkluziju u zajednici te ključne osobe mr. sc. Andreja Marcetić, prof. dr. sc. Hrvoje Jurić i prof. dr. sc. Miljenko Šimpraga.
Među posebnim gostima bili su pravnici, medicinski stručnjaci, ravnatelji ustanova, profesori i predstavnici civilnog društva. Posebnu važnost raspravama dali su: Ermina Lekaj Prljaskaj, savjetnica za europske integracije, Darijo Jurišić, pravobranitelj za osobe s invaliditetom, prof. emeritus Miro Jakovljević, stručnjak iz područja psihijatrije, Jelena Mihelj, ravnateljica Doma za starije osobe Dubrava, Zorica Gregurić, predsjednica Udruge zagrebački dragovoljci branitelji Vukovara, Jurica Kravaršćan, ravnatelj Doma zdravlja Zagreb Istok te izv. prof. dr. sc. Antun Volenik. Važan doprinos konferenciji dala je humanitarna prodajna izložba umjetničkih radova Jelene Perković, koja je inspirirala prisutne i naglasila važnost umjetnosti kao alata inkluzije.
Jedan od naglasaka konferencije bio je prikaz školskih projekata koji promiču ljudska prava i mentalno zdravlje. U Strojarskoj i prometnoj školi ravnateljica Snježana Klarić ističe kako je mentalno zdravlje prepoznato kao odraz sustava, a ne kao individualna problem. Zato je škola u školski kurikulum uvela nekoliko ključnih projekata koji pozitivno utječu na mentalno zdravlje nastavnika i učenika. Teme očuvanja zdravlja, kao dijela građanskog odgoja i obrazovanja, dio je kurikuluma satova razrednika čime se osiguralo da se o tematici očuvanja mentalnoga zdravlja razgovara sa svim učenicima i nastavnicima škole. Provodi se projekt Abeceda prevencije čiji je cilj usvajanje osnovnih znanja i vještina potrebnih za uspješno svakodnevno funkcioniranje i razvoj pozitivnog mentalnog zdravlja. Stručno-pedagoška služba provodi i projekt naziva Psihološka otpornost kako bi se osnažili učenici u usvajanju zdravih načina suočavanja sa stresom.
Promicanje ljudskih prava i mentalnoga zdravlja provodi se kroz eTwinningove školske projekte. eTwinningova ambasadorica, profesorica Ana Marketin-Sedlar, sudionicima je predstavila brojne mogućnosti koje ova platforma nudi, uključujući podršku kroz webinare, edukacije, digitalne resurse i grupe za razmjenu ideja. Na primjerima iz Strojarske i prometne škole, istaknula je kako eTwinning doprinosi očuvanju dobrobiti mladih i razvoju inkluzivnih obrazovnih praksi.
Prezentirajući projekt Pink Shirt Day 2024!, pokazala je kako se kroz metodu šest šešira učenici potiču na analitičko promišljanje o stvarnim slučajevima vršnjačkog nasilja, posebno cyberbullyinga. Kroz ovu aktivnost učenici su razvijali argumentirane stavove i svijest o društvenim izazovima. Nadalje, uvođenjem kreiranja kruga života, učenici su istraživali vlastito mentalno stanje, što je doprinijelo njihovoj samospoznaji. U okviru eTwinningovog projekta S.T.O.P., učenici su korištenjem AI alata izrađivali personalizirane simbole koji odražavaju njihova uvjerenja, razmišljanja i snove, čime su razvijali osjećaj samopouzdanja i empatije. Projekt Wrap me… pokazao je kako STEM aktivnosti mogu prerasti u STEAM integracijom kreativnog izražavanja, što učenicima omogućuje da kroz umjetnost istraže svoje emocije i ideje. Zaključno, ambasadorica je istaknula potrebu za interdisciplinarnom suradnjom i odgovornošću obrazovnog sustava u stvaranju društva koje mentalno zdravlje prepoznaje kao temeljno ljudsko pravo.
Konferencija je pokazala kako škole, kroz eTwinning projekte i kreativne pristupe, mogu biti ključne u promicanju ljudskih prava i očuvanju mentalnog zdravlja. Sudionici su prepoznali važnost daljnjeg ulaganja u obrazovne inicijative koje potiču inkluziju, zajedništvo i socijalnu pravdu, naglašavajući kako male promjene u zajednicama mogu donijeti velike korake prema boljitku društva.