Slijedi opis sve tri aktivnosti u prosincu:
- Izrada božićnih ukrasa
Prva aktivnost usredotočila se na stvaranje božićnih ukrasa, koji su ujedno bili i mali simboli zajedništva. Učenici su izrađivali svitke s blagdanskim porukama, koje su potom pažljivo smještali u ukrasne božićne vrećice. Svaki svitak bio je ručno izrađen i nosio je poruku ispisanu glagoljicom, dodajući element baštine svakom poklonu. Ovi jednostavni, ali dojmljivi ukrasi nisu samo uljepšali razredne prostore, nego su i doprinijeli stvaranju tople i svečane atmosfere učenika i nastavnika.
- Božićne čestitke s glagoljicom
Druga aktivnost bila je pravi izazov za kreativnost učenika jer je uključivala izradu božićnih čestitki uz korištenje glagoljice. Učenici su koristili razne tehnike kako bi ostvarili svoje ideje, od crtanja i rezanja do otiskivanja pomoću valjaka i kombiniranja različitih materijala. Svaka čestitka bila je unikatna, a glagoljska slova dodavala su joj poseban povijesni i kulturni pečat. Korištenjem aplikacije Glogopedija (Glagolitic Translator), učenici su dodali božićne poruke napisane glagoljicom, čime su dodatno naglasili važnost očuvanja i promocije ovog staroslavenskog pisma. Gotove čestitke poslali su svojim vršnjacima iz 6. razreda OŠ Josipovac, potaknuvši suradnju i dijeljenje radosti među školama.
- Prvi online susret s partnerima
Treća aktivnost obilježila je kraj prosinca i bila je poseban trenutak za sve sudionike projekta. Organiziran je prvi susret putem Zoom-a, na kojem su sudjelovali učenici i nastavnici iz različitih škola. Naš tim povezao se s učenicima i učiteljicom Jasenkom Tisucki iz OŠ “August Cesarec” u Ivankovu. Tijekom susreta, učenici su imali priliku jedni drugima pokazati svoje izrađene čestitke, razmijeniti blagdanske želje te podijeliti svoja iskustva i doživljaje u projektu. Ovaj je susret dodatno osnažio osjećaj zajedništva, promovirao suradnju i unio dodatnu radost u blagdansko razdoblje.
Cijeli projekt uspješno su koordinirale školska knjižničarka dr. sc. Anita Tufekčić i nastavnica hrvatskog jezika Tamara Gutić Filipović, uz veliku podršku nastavnice informatike Martine Jukić i nastavnice likovne kulture Marije Vidaković Tulić. Njihov trud, posvećenost i entuzijazam osigurali su da svaka aktivnost bude dobro organizirana i da svaki učenik ima priliku doprinijeti te uživati u procesu. Učenici su kroz ovaj projekt ne samo razvijali svoje vještine, nego su i produbljivali razumijevanje o značaju glagoljice i kulturne baštine.
S prosincem iza nas, svi sudionici projekta “Igrajmo se glagoljicom” s nestrpljenjem i uzbuđenjem čekaju nastavak projekta u siječnju, kada će ih dočekati nove aktivnosti i izazovi.
Sretan Božić i uspješnu novu godinu žele vam svi sudionici projekta “Igrajmo se glagoljicom”! Čuvajmo baštinu, dijelimo kreativnost i nastavimo zajedno stvarati!