prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Korelacija kompjutorske daktilografije i engleskog jezika kroz inovativnu suradničku nastavu

Povodom Svjetskog dana računalne pismenosti, u Ekonomskoj i birotehničkoj školi Bjelovar održana je inovativna i suradnička nastavna aktivnost koja je povezala kompjutorsku daktilografiju i engleski jezik.

Aktivnost je osmislila Aleksandra Hohnjec, mag. oec., nastavnica kompjutorske daktilografije, a provela ju je u suradnji sa Sonjom Ognjačević, prof. engleskog jezika i fonetike, s grupom B učenika trećeg razreda upravnih referenata.

Cilj ove integrirane nastave bio je unaprijediti daktilografske vještine učenika kroz praksu, razviti razumijevanje digitalnih pojmova na engleskom jeziku te omogućiti primjenu stečenog znanja za pomoć drugima u razvoju računalnih vještina. Učenici su tipkali tekstove na engleskom jeziku, koji su obuhvaćali teme računalne pismenosti i digitalnih vještina, a pritom su koristili tehniku “touch typing”, poznatu i kao desetoprstno slijepo tipkanje.

Realizacija aktivnosti oslanjala se na suradnju nastavnica i učenika. Uvodno predavanje obuhvatilo je važnost digitalne pismenosti, povijest Svjetskog dana računalne pismenosti i njegove ciljeve, dok su učenici kroz timski rad tipkali, analizirali tekstove i dijelili ideje. Ovaj oblik nastave usklađen je s kurikulumom Škole, a naglasak je stavljen na interdisciplinarnost i praktičnu primjenu stečenih znanja. Postignuća učenika vrednovana su kroz usmenu evaluaciju, raspravu i foto dokumentaciju. Rezultati aktivnosti bit će predstavljeni u školskom ljetopisu, na web stranici i društvenim mrežama Škole te putem panoa u školskom hodniku.

Ova metoda poučavanja promovira digitalnu pismenost, ključnu kompetenciju za 21. stoljeće, i jača sposobnosti učenika za snalaženje u digitalnom svijetu. Istovremeno, učenici razvijaju engleski jezik, povećavaju brzinu i preciznost tipkanja te postaju svjesni globalne važnosti računalne pismenosti.  Aktivnost je dodatno istaknula važnost timskog rada i prilagodbe suvremenim obrazovnim izazovima, naglašavajući pritom značaj inovativnih i kvalitetnih nastavnih pristupa.