prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

AI u učionici- kompetencije budućnosti

Uvođenje umjetne inteligencije (AI) u obrazovni sustav zahtijeva promišljeno razvijanje kompetencija koje obuhvaćaju znanje, vještine i stavove, kako bi se osiguralo odgovorno i efikasno korištenje tehnologije. Ove kompetencije nisu samo tehničke, već podrazumijevaju i širu svijest o etici, kreativnosti i ljudskoj orijentaciji u procesu učenja.

Ključni korak u razvijanju kompetencija ovladavanja alatima umjetne inteligencije jest razumijevanje kako uopće umjetna inteligencija funkcionira. Ovo znanje uključuje:

  •  Osnove rada AI sustava: kako algoritmi procesiraju podatke, donose odluke i uče kroz primjere.
  • Prednosti i nedostatke: prepoznavanje potencijala AI-a za personalizirano učenje i automatizaciju zadataka, ali i osvještavanje o rizicima poput algoritamske pristranosti i narušavanja privatnosti.
  • Etička razmatranja: osvijestiti pitanja privatnosti podataka, sigurnosti i odgovornosti za odluke koje AI sustavi donose.
  • Primjena u edukaciji: razumijevanje kako AI može pomoći u planiranju lekcija,
    praćenju napretka i pružanju povratnih informacija, ali i gdje može stvoriti izazove.

Vještine
Tehničke i digitalne vještine su nužne za rad s alatima umjetne inteligencije, ali važno je osigurati usvojenost osnovnih kompetencija prije nego se prijeđe na napredne razine. Ključnim vještinama smatraju se:

  • Digitalna pismenost: osnovno poznavanje rada s računalima i internetskim alatima kao temelj za rad sa sustavima umjetne inteligencije.
  • Prompt inženjering: sposobnost formuliranja kvalitetnih upita kako bi se od AI-a dobili precizni i korisni odgovori. To zahtijeva jasan kontekst, specifičnost i sposobnost prilagodbe.
  • Kritičko razmišljanje: procjena rezultata AI sustava u smislu točnosti i relevantnosti te prepoznavanje potencijalnih pristranosti.
  •  Komunikacijske vještine: alati umjetne inteligencije mogu pomoći osobama koje imaju poteškoća s komunikacijom kako bi bolje artikulirale svoje misli i ideje, kroz sugestije i interakciju s alatima za tekstualnu i govornu komunikaciju.
  •  Prilagodljivost: brzina tehnoloških promjena zahtijeva od nastavnika i učenika spremnost za kontinuirano usvajanje novih vještina, alata i metoda.

Stav
Stav prema korištenju umjetne inteligencije u edukaciji oblikuje način na koji se tehnologija implementira i koristi. Ključni elementi ovog aspekta su:

  •  Vjera u ljudski potencijal: umjetna inteligencija bi trebala biti alat za osnaživanje ljudi, a ne zamjena za ljudsku kreativnost i empatiju.
  • Otvorenost prema inovacijama: pozitivna percepcija umjetne inteligencije kao sredstva za unaprjeđenje obrazovanja, uz zdravu dozu kritičkog razmišljanja.
  • Održiv pristup: ravnoteža između prihvaćanja tehnologije i svijesti o potrebi za očuvanjem ljudskog aspekta obrazovanja.
  • Etika u praksi: odgovoran pristup korištenju umjetne inteligencije, uz promicanje transparentnosti i poštovanja prema svim sudionicima obrazovnog procesa.

Razvijanje AI kompetencija u obrazovanju nije niti jednostavan niti jednokratan zadatak, već dugotrajan proces koji zahtijeva kontinuiranu edukaciju i prilagodbu. Nastavnici, učenici i školske zajednice trebaju zajedno raditi na usvajanju novih znanja, vještina i stavova kako bi se AI tehnologija koristila na odgovoran i smislen način. Na kraju, svrha alata umjetne inteligencije nije samo tehnološki napredak, već osiguranje boljeg obrazovnog iskustva za sve sudionike.