Rasprava je održana u učionici hrvatskoga jezika, a sudjelovali su učenici 8. a i 8. d razreda. Okrugli stol organizirala je nastavnica hrvatskoga jezika Martina Nenadović Lneniček u okviru nastave hrvatskoga jezika. Cilj rasprave bio je razmotriti prednosti i nedostatke uvođenja Protokola te pronaći najbolja rješenja za sigurnost učenika i osoblja. Učenici su iznijeli svoje stavove i prijedloge, a rasprava je bila vrlo konstruktivna i dinamična.
Jedan od glavnih argumenata za uvođenje Protokola bio je povećanje sigurnosti u školskim ustanovama. Učenici su istaknuli kako bi kontrola ulaska i izlaska mogla spriječiti neovlaštene osobe da ulaze u školu te smanjiti rizik od nasilja i drugih incidenata. Također, naglašeno je kako bi Protokol omogućio bolju evidenciju prisutnosti učenika i osoblja, što bi olakšalo praćenje i upravljanje školskim aktivnostima. S druge strane, neki učenici su izrazili zabrinutost zbog mogućeg narušavanja privatnosti i slobode kretanja. Istaknuli su kako bi previše stroga kontrola mogla stvoriti osjećaj nelagode i nepovjerenja među učenicima. Također, postavljeno je pitanje o troškovima implementacije Protokola i njegovom utjecaju na školski proračun.
Nakon rasprave, zaključeno je kako je važno pronaći ravnotežu između sigurnosti i privatnosti. Predloženo je da se Protokol prilagodi specifičnim potrebama svake škole te da se uključe svi relevantni dionici u proces donošenja odluka. Također, naglašena je važnost edukacije učenika i osoblja o sigurnosnim mjerama te promicanje kulture povjerenja i suradnje unutar školske zajednice. Okrugli stol završio je dogovorom da se formira radna skupina koja će detaljno razmotriti sve prijedloge i izraditi konačni prijedlog Protokola. Učenici su izrazili zadovoljstvo što su imali priliku sudjelovati u raspravi i doprinijeti stvaranju sigurnijeg i ugodnijeg školskog okruženja.