prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Projekt “VR učionica”

Osnovna škola „Retfala“ prijavila je svoj projekt na javni Poziv za sufinanciranje projekata i programa rada s darovitim učenicima u osnovnim i srednjim školama u školskoj godini 2024./2025. Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih školi je dodijelilo 3.052,00 eura za prijavljeni projekt „VR učionica“.

Drugu godinu zaredom škola je ostvarila financijsku potporu za provođenje projekta za rad s darovitim učenicima. U školskoj godini 2023./24. Tim za darovite učenike provodio je projekt “RetfaSTEM” koji je osmišljen kao interdisciplinarno proučavanje i istraživanje  neposredne školske okoline. Učenici su  kroz  projektne aktivnosti  koje su obuhvaćale područja jezičnog  izražavanja, biologije i prirodnih znanosti, astronomije, povijesti, robotike i umjetne inteligencije, medijske pismenosti, videa, filma  i web dizajna, istraživali različite aspekte svojeg školskog okružja te prikupljene podatke dokumentirali  i prezentirali  na različite načine.

U školskoj godini 2024./25. prijavljen je projekt pod nazivom “VR učionica” te je prihvaćen i financiran od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih.

Cilj projekta

Projekt “VR učionica” je projekt u kojemu potencijalno daroviti i visokomotivirani učenici stječu osnovna znanja o tehnologiji virtualne i proširene stvarnosti, samostalno i uz pomoć mentora kreiraju sadržaje i vlastite  prikaze kroz stvaranje vizualnih i lako obradivih elemenata. Učenici će tijekom trajanja projekta odabirati  sadržaje koje žele prikazati u virtualnoj stvarnosti, te sadržaje digitalno osmišljavati i obrađivati u odabranim  programima te pronalaziti kreativna i inovativna rješenja različitih problemskih situacija.

Kao glavne ciljeve projekta i sudjelovanja možemo istaknuti proširivanje postojećih kurikuluma, zadovoljavanje potreba potencijalno darovitih učenika u različitim područjima, poticanje interdisciplinarnog i aktivnog učenja, istraživanja neposredne i šire okoline, prikupljanja informacija te prezentiranja kroz različite oblike.

Što je to virtualna učionica? Fizički, to je učionica opremljena za rad u virtualnoj stvarnosti s prilagođenim prostorom i svom potrebnom opremom. Virtualno, to je učionica u kojoj učenici savladavaju školsko gradivo ili rješavaju postavljene zadatke i projekte u virtualnoj stvarnosti.

Implementacija računalnih alata u nastavne kurikulume pruža učenicima mogućnost istinskog razumijevanja i produbljivanja sadržaja te kreiranja raznih projektnih zadataka različitih razina složenosti. Potpuna vizualizacija sadržaja pružit će učenicima novu razinu motivacije pri čemu učenik svaki kontekst pretvori u okruženje u kojem se osjeća sigurno i ugodno, može ga prilagoditi svojim potrebama i afinitetima i u kojem može u potpunosti aktivno sudjelovati budući da VR omogućava i fizičku i mentalnu interakciju. Individualizacija sadržaja je također potpuna, svaki učenik istražuje i usvaja znanja vlastitim tempom, izvršava zadatke bez straha od pogrešaka, uči na pogreškama te ponavlja određene procese do usavršavanja postupka. Također, ne manje važno, moguće je ostvariti suradnju ukoliko više osoba dijeli isti virtualni svijet i u njemu ostvaruje interakciju.

Učionica osmišljena na ovakav način bila bi dostupna svima i otvorena za sve učenike, a kod učenika bi poticala istraživanje i povezivanje nastavnog gradiva, kritičko promišljanje, rješavanje problema na kreativan i zanimljiv način kroz računalno razmišljanje.

Projektne aktivnosti

U projekt je uključeno više projektnih aktivnosti koje imaju zajednički cilj istraživanja, prikupljanja i prezentiranja informacija. Aktivnosti predložene ovim projektom obuhvaćaju razna predmetna i interesna područja kako bi se učenici mogli opredijeliti za određene aktivnosti ovisno o interesima i motivaciji.

Učenici će se, na samom početku, upoznati s osnovnim tehničkim podacima VR uređaja, načinom na koji funkcioniraju, uporabom, spremanjem i čuvanjem. Nakon toga, istražuju i prikupljaju osnovna znanja o VR tehnologiji. VR oprema pruža nam mogućnost doživljaja virtualnog svijeta unutar kojeg učenik može imati interakciju sa svim objektima unutar tog svijeta. Učenici nakon prikupljanja informacija daju prijedloge kako bi VR mogli implementirati u nastavu i procjenjuju što bi od predloženog mogli realizirati. Sljedeći korak je savladavanje osnova snimanja i uređivanja video zapisa te integriranje odabranih sadržaja.

U sklopu projekta učenici će izrađivati i video igre. Ovaj dio projekta realizira se u sklopu projekta Škole budućnosti – STEMI wave. Učenici će se upoznati s razvojem video igara kroz povijest, složiti vlastiti elektronički uređaj, razumjeti kako tehničke komponente i njihov raspored međusobno djeluju prilikom programiranja uređaja, primijeniti znanje o pikselima i korištenje pojedinih programskih blokova za rad s ekranima na igraćim konzolama, programirati vlastitu videoigru povezujući proces od sastavljanja konzole do kreiranja videoigre, razvijati kreativnost i samopouzdanje kroz pronalaženje inovativnih rješenja za različite probleme. Učenici igru mogu programirati metodom blokova ili u MicroPythonu.

Ovim projektom se potiče razvoj učeničkih kompetencija u širokom spektru područja, učenici će koristiti svoje potencijale i zadovoljiti svoje potrebe za aktivnim, istraživačkim  učenjem, proširiti svoje interesne zone, uvidjeti važnost međusobne suradnje, razmjene znanja i  iskustava, uočiti problemske situacije te pronalaziti inovativna i kreativna rješenja. Cjelokupno gledano očekivani rezultat projekta je implementiranje VR -a i umjetne inteligencije u  svakodnevnu nastavu kroz rad učenika i rješavanje problemskih zadataka u uspostavljenoj i organiziranoj VR učionici. Projekt započinje ove, no nastavit će se i sljedećih školskih godina i na taj način potvrđuje svoju opravdanost i održivost.