Donosimo vam prijedlog kako s učenicima 1. razreda srednje škole iz Kemije obraditi temu o stehiometriji kemijske reakcije. Engleski znanstvenik W. Thomson – lord Kelvin istaknuo je veliku važnost mjerenja u kemiji. Rekao je: “Kada možemo izmjeriti ono o čemu govorimo i to iskazati brojevima, tada znamo nešto o tome, ali ako to ne možemo, znanje je slabo i nedovoljno – ono može biti tek početak znanja”.
U scenariju poučavanja pod nazivom Stehiometrija kemijske reakcije nalaze se četiri prijedloga provedbe nastavnih aktivnosti koje kombiniraju suvremene metode poučavanja i primjenu digitalnih sadržaja i alata u nastavi. Scenariji poučavanja sadrže obrazovne ishode koji se ostvaruju kroz predložene nastavne aktivnosti. Uz nastavne aktivnosti istaknute su i posebnosti njihove primjene za učenike s teškoćama te je ponuđena i jedna dodatna ideja za učenike koji žele znati nešto više o temi scenarija poučavanja.
Suvremene metode poučavanja predložene u scenariju poučavanja opisane su u Priručniku za primjenu i izradu e-Škole scenarija poučavanja, a za lakše snalaženje u pristupu poučavanju prilikom provedbe scenarija poučavanja s učenicima s teškoćama pomoći će Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama . U njima su dani prijedlozi u odnosu na one aktivnosti koje se u scenarijima poučavanja najviše koriste, a obogaćene su prijedlozima metoda i oblika rada.
Scenarij poučavanja Stehiometrija kemijske reakcije namijenjen je nastavnicima čija je razina izvedbene razine složenosti napredna u primjeni IKT-a i uključuje simulacije, pokuse, rad u digitalnim alatima Edmodo, Socrative, Chemix i dr.
U želji da vam omogućimo dodatni sadržaj za vrijeme održavanja online nastave, objavljivat ćemo 4 scenarija tjedno, po jedan scenarij poučavanja za bilogiju, kemiju, fiziku i matematiku za razrede od 7. razreda osnovne škole do 2. razreda srednje škole.
Scenariji poučavanja razvijeni kroz projekt e-Škole: uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt). Namijenjeni su nastavnicima za pripremu i planiranje nastave pružajući im inovativne ideje kako osuvremeniti svoju nastavu kombinacijom suvremenih obrazovnih trendova i IKT-a. Razlikuju se od dokumenta i koncepta Priprave za nastavni sat i zapravo mogu poslužiti nastavniku kao osnova za pisanje Priprave za nastavni sat. Scenariji poučavanja dostupni su za matematiku, fiziku, biologiju i kemiju za 7. i 8. razred osnovne škole i 1. i 2. razred općih gimnazija. Dostupni su u tri oblika: web pregled, tekstualni dokument (Word), .pdf dokument, a nalaze se na repozitoriju digitalnih obrazovnih materijala Edutorij.
Svi scenariji poučavanja prošli su neovisnu recenziju iz predmetnog područja, metodike i inkluzivnog područja.
Scenarij poučavanja – Stehiometrija kemijske reakcije