Više informacija i detalja o Erasmus+ programima obrazovanja odraslih i kako se prijaviti možete pronaći na stranicama Agencije za mobilnost.
Jedan od oblika provedbe ovog programa uz strukturirane tečajeve i poučavanje ili osposobljavanje je promatranje rada (Job shadowing) u organizaciji za obrazovanje odraslih ili drugim odgovarajućim organizacijama.
Jedno takvo promatranje provela je CARNET-ova djelatnica iz Odjela za podršku obrazovanju na Institutu za edukacijske tehnologije (Institute of Educational Technology) koji djeluje u sklopu Open Universitya u Milton Keynesu, Velika Britanija.
Open University je britansko sveučilište koje svoje studijske programe provodi online za preko 170000 studenata iz više od 120 zemalja koje poučava preko 1000 profesora. Studenti samo ponekad uživo susretnu svoje profesore u nekom od 13 regionalnih centara diljem Velike Britanije koje im je najbliže po mjestu stanovanja. U Milton Keynesu, gradiću 70-ak kilometara udaljenom od Londona nalazi se Open University sveučilišni kampus na kojem su smješteni fakulteti iz društvenih i STEM područja te nekoliko instituta i istraživačkih centara. Na kampusu boravi samo nastavno i administrativno osoblje, istraživači i doktorski studenti (PhD).
Open University se u svom djelovanju zalaže za otvoreno obrazovanje te ga podupire kroz svoje istraživačke aktivnosti provedbom interdisciplinarnih znanstvenih istraživanja na četiri fakulteta i dva istraživačka instituta. Jedan od ta dva instituta je Institut of Educational Technology (IET), među vodećim europskim istraživačkim institutima u području inovativnog obrazovanja. Njihova su istraživanja usmjerena na otvoreno obrazovanje i učenje na daljinu, mobilno učenje, otvorene obrazovne resurse i analitike učenja. Institut je opremljen laboratorijima s najnovijom tehnologijom u kojima istraživači i doktorski studenti provode svoja istraživanja i projekte.
Jedna od prednosti na IET-u je dostupnost jedinstvenih laboratorija za inovativne istraživačke aktivnosti i ispitivanja interakcije čovjeka s računalom. Jennie Lee Research Laboratory, nazvan po jednoj od osnivačica Open Universitya, sastoji se od niza namjenskih laboratorija čija je svrha omogućiti i podržati inovativna istraživanja interakcije između čovjeka i tehnologije koja nas okružuje u svakodnevnom životu odnosno ambijentalne tehnologije (podrazumijeva sve vrste tehnologije, od mobilnih telefona do pametnih ekrana).
U Jennie Lee Research laboratorijima moguće je uz pomoć tehnologije za praćenje pokreta oka odrediti gdje korisnik gleda u bilo kojem trenutku i tako zabilježiti pokrete očiju. Podaci praćenja oka prikupljeni kroz razvojna ispitivanja pokazuju što korisnici zapravo gledaju u digitalnom obrazovnom materijalu otkrivajući razlike u tome kako početnik ili napredniji korisnik pristupaju materijalu za učenje.
Ambijentalni laboratorij opremljen je velikim brojem mikrofona i kamera razmještenih po cijeloj prostoriji – kako po zidovima, plafonu tako i na podu, zatim projektorima te pametnim ekranom. U takvom laboratoriju provode se simulacije raznih scenarija ambijentalnog učenja (Ambient Learning). Ambijentalno učenje podrazumijeva načine na koje ljudi prihvaćaju tehnologiju u svakodnevnom životu i kako se tehnologija prilagođava okolini u kojoj se koristi.
Testiranja i promatranja interakcije čovjeka tijekom igre provode se u laboratoriju za igre i nove tehnologije koji je opremljen je najnovijim tehnologijama u području digitalnih igara, primjerice igraćim konzolama i naočalama za virtualnu stvarnost.
S ciljem promicanja inkluzije i pružanja jednakih mogućnosti za sve, Jennie Lee Research Laboratory sadrži i laboratorij pristupačan za osobe s posebnim potrebama (Accessibility laboratory) opremljen asistivnim tehnologijama i uređenjem interijera prilagođenom za osobe s posebnim potrebama kako bi im omogućio provedbu ispitivanja i istraživačkih aktivnosti. Ovaj se laboratorij može koristiti i za testiranje kompatibilnosti novih softvera i mrežnih stranica sa softverskom inačicom pristupačnosti.
Jennie Lee Research Laboratory sadrži i druge laboratorije osim opisanih. Navedeni laboratoriji istaknuti su zbog svojih specifičnosti. Važno je još istaknuti da je korisnicima laboratorija na raspolaganju stručna i tehnička pomoć pri upotrebi tehnologije ili npr. obradi prikupljenih podataka.
IET svoje istraživačke aktivnosti financira kroz EU fondove, sredstva britanskog istraživačkog vijeća (UK Research Council) te razne međunarodne zaklade. U okviru projekta Open World Learning 18 doktorskih studenata – istraživača iz cijelog svijeta provest će 18 interdisciplinarnih istraživanja o otvorenom obrazovanju i digitalnoj podjeli koju donosi takvo obrazovanje te utjecajima na učenje i poučavanje podržano tehnologijom. Projekt kroz Leverhulme zakladu za 15 međunarodnih doktorskih studenata omogućava školarinu i budžet za istraživanja koje moraju provesti i doktorirati u roku od tri godine, dok za tri doktorska studenta iz zemalja s nižim ili srednjim dohotkom sredstva za školarinu i budžet za istraživanja omogućava Open University. Odabrani doktorski studenti borave u punom radnom vremenu na IET-u za vrijeme doktorskog studija. Na raspolaganju imaju stručnu podršku nekoliko profesora supervizora koji su im dodijeljeni, ali i drugih profesora. Mogu koristiti sve resurse Open Universitya i IET-a uključujući Jennie Lee Research Laboratory. Doktorski studenti međusobno surađuju i kontinuirano razmjenjuju informacije o napretku vlastitih istraživanja te diskutiraju o načinima rješavanja izazova na zajedničkim sastancima.
CARNET-ovoj djelatnici je tijekom promatranja posla na IET-u pružena mogućnost za stručno usavršavanje kroz dvije jednodnevne konferencije organizirane na Open Universityu. Sadržaj Interdisciplinary Learning and Teaching konferencije fokusirao se na nove prakse interdisciplinarnog učenja i poučavanja i kako teorijski pedagoški okviri mogu unaprijediti i dalje razvijati interdisciplinarno učenje i poučavanje za učenike osnovnih škola, preddiplomante i nastavne postdiplomske studente, dok se BERA konferencija bavila refleksijom i produbljivanjem kritičkih i teorijskih rasprava na području obrazovnih istraživanja.
Tijekom provedene dvotjedne mobilnosti promatranja posla sklopljena su brojna međunarodna prijateljstva, čak iz dalekog Tajlanda i Vijetnama, ostvarene su nove suradnje te je Hrvatska promovirana iz aspekta obrazovanja, kulture i turizma.