prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Odnos nastavnika i različitih tipova učenika

Svaki se nastavnik nebrojno puta u svojoj profesionalnoj karijeri susreo s izazovom odgoja i obrazovanja različitih tipova učenika. Izazov je danas veći nego što je bio prije, štoviše nastavnici su danas više nego ikada izloženi generacijama učenika koji su različiti iz svojih vlastitih specifičnih razloga koji mogu biti raznovrsnog porijekla. 

Bez obzira na sve, različiti tipovi učenika samo su djeca koja se teško nose s emocijama koje ne razumiju, sumnjama u vlastite sposobnosti ili su opterećeni životnim poteškoćama. Različiti tipovi učenika mogu manifestirati svoje ponašanje na različite načine kao što su: hiperaktivnost, ometanje izvođenje nastave i razrednih kolega, lošije ocjene, problematično ponašanje itd. Nastavnicima je ponekada teško zadržati smirenost, imati razumijevanje i pravodobno reagirati u određenim situacijama. Donosimo nekoliko savjeta kako postići pozitivan odnos i povezati se s različitim tipovima učenika.

 

  • Izrazite im zahvalnost.

Nastojite svaki dan zahvaliti učeniku za svaki napredak koji postiže u svojem ponašanju, ocjenama, ophođenju prema drugim učenicima, redovitom dolasku na nastavu i trudu koji pokazuje. Umjesto kaznom ili opomenom na neadekvatno ponašanje reagirajte smireno i usmjerite učenika na pravilan način ophođenja prema vama i razrednim kolegama. Kada s učenikom razgovarate o njegovom ponašanju, potrudite se da se razgovor odvija privatno poslije sata ili cjelokupne nastave kako se učenik ne bi izložio dodatnim neugodnim situacijama pred cijelim razredom. Javno prozivanje učenika pred čitavim razredom može prouzročiti suprotan učinak od željenog.

 

  • Upotrijebite pozitivne komentare.

Pozitivni komentari i riječi ohrabrenja imaju odličan učinak na različite tipove učenika. Na taj način daje im se do znanja kako se njihov rad i trud cijelo vrijeme prati i cijeni. Pozitivna kritika ili komentar jačaju samopouzdanje i potiču na daljnji napredak. Navodimo neke od komentara koji se mogu upotrijebiti:

„Danas si stvarno dao sve od sebe i pogledaj kakav uspjeh si s time postigao.“

„Nadam se kako si ponosan na svoje postignuće, jer trebao bi biti.“

„Znam kako ti nije bilo jednostavno, ali hvala ti što si se potrudio.“

„Hvala ti na današnjoj suradnji i aktivnosti za vrijeme nastave.“

„Čestitam!“ (specifično navedite razlog iskazane čestitke)  

 

  • Ophodite se jednako prema svim učenicima.

Učeniku koji pokušava i trudi se popraviti i ispraviti svoje ponašanje ili ocjene neće uvijek biti jednostavno ostvariti cilj i često će se puta ponoviti neprihvatljivo ponašanje. U takvim trenucima prije nego što upotrijebite izjavu poput „Razočarana sam tvojim ponašanjem.“ Ili „Mislila sam da su pravila utvrđena i kako se ovakvo ponašanje neće više ponavljati.“, pitajte učenika što i kako se dogodilo. Ovakav pristup primjenjuje se na učenike koji nisu problematičnog ponašanja upravo iz razloga jer im se daje prilika gdje mogu objasniti koje okolnosti su dovele do eventualnih neugodnih situacija. Manje se invazivnim pristupom učeniku pruža prilika objasniti svoje postupke. U trenucima poput ovih bitno je zadržati smirenost i sjetiti se kako bez obzira na dogovor ili utvrđena pravila uvijek može doći do pogreške. Pozitivnim pristupom učenicima se pruža osjećaj ekvivalentnosti s onim učenicima koji rjeđe ili nikada nemaju problema s ponašanjem u razredu. Stvaranje razlika između ovakva dva tipa učenika može prouzročiti neočekivani i neželjeni rezultat i neće riješiti problem. Niti jedno dijete se ne želi osjećati manje vrijednim ili stigmatiziranim u svome okruženju.

 

  • Pružite roditeljima pozitivnu informaciju o napredovanju njihovog djeteta

Roditelji različitih tipova učenika uvijek strahuju koliko će određena obilježja utjecati na djetetov život i hoće li ga to sputavati ili obeshrabrivati u budućnosti. S obzirom kako nastavnici također imaju veliku odgojnu ulogu u životu svojih učenika, bitno je roditeljima pružiti pozitivnu povratnu poruku o napredovanju njihovog djeteta. Ako s druge strane napredovanje ide sporije ili se teško postiže, roditeljima se bez obzira na to može uputiti pozitivno ohrabrenje kako oboje, učenik i nastavnik i dalje zajedničkim snagama rade na tome kako bi neuspjeh postao uspjeh ili kako bi se lošije vladanje pretvorilo u bolje.

Izvor: http://www.edutopia.org/blog/fresh-starts-hard-to-like-students-allen-mendler