Neočekivanim obratom događanja kako u svijetu, tako i kod nas, učitelji i učenici su u vrlo kratkom vremenu trebali doskočiti izazovima održavanja online nastave i trebali su se što prije osposobiti za rad u brojnim digitalnim alatima. Učitelji su trebali osmisliti kreativnu i zanimljivu nastavu prilagođenu učenikom uzrastu. Neki su se od digitalnih alata koristili i u klasičnoj nastavi, ali u znatno manjoj mjeri. Budući da su svi digitalni alati su na engleskom jeziku, trebalo je upute za rad na hrvatskom jeziku pronaći na stranici CARNET-a e-Laboratorija. To je uvelike olakšalo početak rada u raznim alatima, ali je za rad i izradu zadataka nužno znanje engleskog jezika.
Svrha je ovog istraživačkog rada bila utvrditi u kojoj mjeri su povezani poznavanje engleskog jezika s digitalnim kompetencijama STEM područja. Odlučili smo se za učenike sedmih razreda jer u školskoj godini 2019./2020. predmeti iz STEM područja (biologija, kemija, fizika) prema novom Kurikulumu uključuju veću količinu rada u digitalnom okruženju. Stoga smo imali uzorak učenika koji je tijekom klasične nastave bio upoznat s radom u nekim digitalnim alatima.
Osim toga, Ministarstvo znanosti i obrazovanja učenicima sedmih razreda osiguralo je table i na taj smo način bili sigurni da svi ispitanici mogu koristiti digitalne alate.
Pitanje na koje smo htjeli dobiti odgovor istraživanjem:
Je li dovoljna školska razina znanja engleskog jezika za rad u digitalnim alatima u STEM području?
Pretpostavili smo da je znanje engleskog jezika kod učenika sedmih razreda na zadovoljavajućoj razini za primjenu i rad u digitalnim alatima u STEM području.
Za istraživanje korištena je metoda ankete koja kao osnovni izvor podataka koristi osobne iskaze i mišljenja ispitanika na postavljena pitanja. Anketa je sadržavala 16 pitanja gdje su ispitanici odgovarali na zaokruživanjem jednog ili više ponuđenih odgovora. Rezultati su obrađeni statističkom metodom izračunavanja podataka te su u nastavku prikazane pomoću tzv. pie-charts dijagrama. U privitku nalaze se detaljnije informacije.
Autorice:
Ružica Kandić, prof.,univ.spec.oec.
Marijana Gudić, prof.