Svaki nastavnik je neizostavno i voditelj razredne skupine koji nastoji potaknuti učenike na aktivno sudjelovanje. Nastvnici ostvaruju zamišljene ciljeve, preuzimaju odgovornosti za realizaciju projekata i osjećaju radost postizanja rezultata. Svaki projekt podrazumijeva dobro planiranje, organizaciju, usmjeravanje i provedbu aktivnosti do postizanja krajnjeg ishoda. Budući da je pisanje vještina, koja u ovo vrijeme kratkih poruka i slikom dočaranih sadržaja gubi na svojoj težini, bilo je izazovno učenike motivirati na rad.
Dobar nastavnik ne nameće svoju prisutnost, već stvara opuštenu, stvaralačku atmosferu, a to se postiže dobrom raspodjelom zadataka gdje svatko u svakom trenutku zna što treba raditi i ima slobodu izražavanja vlastitih ideja. Uloga nastavnika bila je ostvarena kroz usmjeravanje oluje ideja pri čemu se suradnički određivao primjeren sadržaj. Trebalo je prepoznati tko ima afinitet prema kojemu tipu zadatka, tko voli raditi u grupi, a tko samostalno. Tako su kreativci bili zaduženi za kreiranje likova i razradu priče dok su ostali bili zaduženi za strukturiranje sadržaja kroz aktivnosti prije i poslije čitanja te pregled vokabulara i gramatike.
Jednom, kada je cjelokupan sadržaj bio objedinjen, uloga nastavnika je bila prekontrolirati rad i poslati materijal na tiskanje. Upravo je kontroliranje izrađenih materijala ključan dio svakog projekta, rezultat s kojim se učenici mogu poistovjetiti. Njihov ponos, sreća i uzbuđenje je zaista trenutak radi kojeg se isplati posvetiti trud i vrijeme, te služi i nastavniku i učenicima kao podsjetnik da se da se uloženi trud višestruko vrati.
Primjer radionice možete vidjeti ovdje, a knjižicu „The unbreakable bonds“ možete vidjeti na poveznici.