prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Anketa kao medij za istraživanje, ali i učenje

Učenici 3. c razreda Ekonomsko-birotehničke škole iz Slavonskog Broda, na nastavi na daljinu iz engleskog jezika, učili su o negativnom utjecaju društvenih mreža poput znakova ovisnosti koji u velikoj mjeri utječu na kvalitetu života.

Radeći na zadacima čitanja i slušanja s razumijevanjem, usvojili su zadane odgojno-obrazovne ishode: prepoznavanje i imenovanje znakove ovisnosti i konkretne posljedice na psihofizičko zdravlje, društveni život i školske rezultate.

Na prijedlog profesorice Ivane Opačak, odlučili su učiniti iskorak iz zadanoga nastavnog gradiva, na način da su učenici kreirali upitnik pomoću Microsoft Formsa. Izrađeni upitnik, učenici su proslijedili ostatku razreda i škole, kako bi se provela anketa o opasnostima u dgitalnom okruženju i fenomenu društvenih mreža. Profesorica je iskoristila priliku saznati kakva je motivacija učenika za učenje nakon dva mjeseca nastave na daljinu. 

U anketi, provedenoj krajem svibnja 2020. godine, sudjelovala su 52 ispitanika, od kojih 39 djevojaka i 13 mladića. Starosna dob anketiranih učenika je od 15 do 18 godina.  Anketa je obuhvatila:

  • 17 učenika 1. razreda
  • 11 učenika 2. razreda
  • 13 učenika 3. razreda
  • 11 maturanata

Pomoću grafičkog prikaza, moguće je vidjeti kako 29 ispitanika provodi od 5 do 10 sunčanih sati dnevno online. Prema podacima ankete 17 % učenika provede cijeli dan u online svijetu, ali postoje i učenici koji su rijetko u digitalnom okruženju, čak i u nastavi na daljinu.

U nastavu na daljinu, 79 % učenika smatra da možda previše vremena provode učeći na daljinu, dok 66 % učenika zbog toga nije zabrinuta. Iako ima onih koji su već umorni od škole na daljinu jer „neki nastavnici još uvijek daju puno zadaća“, a ništa ne može nadomjestiti tumačenje gradiva “oči u oči”, većina učenika smatra kako je online nastava u ovome trenutku najbolje rješenje. Učenici optimistično zaključuju kako je novi oblik nastave donio rasterećenje i promjenu rutine, kako je sve sada puno jasnije i lakše nego na početku, kako se više trude nego u razredu i kako im “super ide, lakše uče i ocjene su puno bolje”.

Po mišljenju prof. Opačak, koja je objedinila i obradila rezultate ankete o fenomenu društvenih mreža, jedinstven su fenomen i sljedeće činjenice: većina ispitanika provede od 6 do 12 sati dnevno online, od toga većinu vremena na društvenim mrežama, veoma svjesna svih opasnosti koje ondje vrebaju i svih negativnih učinaka po čovjekovo zdravlje. Učenici priznaju kako su možda ovisni o društvenim mrežama (i čak osjećaju krivnju zbog svoje ovisnosti), ali ipak ih taj problem ne brine.

Zbog relativno malog broja učenika koji su ispunili anketu, ona se ne može smatrati relevantnom.  Međutim, rezultati ove ankete prema profesorici, ukazuju na to kako je iznimno važno sustavno, iskreno i otvoreno razgovarati s učenicima o problemu ovisnosti o internetu i društvenim mrežama. Učenicima bi trebalo, na njima pristupačan i zabavan način, omogućiti kritičko razmišljanje o životnim navikama i omogućiti učenje o osobnoj odgovornosti za povećanje kvalitete života. 

 Ostali rezultati ankete dostupni su na poveznici