Učenici su na dodatnoj nastavi ostvarili sljedeće obrazovne ishode:
- povezati promjenu unutarnje energije i toplinu:
- opisati pojavu koja nastaje prilikom dodira tijela više temperature i tijela niže temperature
- opisati primjere prijelaza topline vođenjem, strujanjem i zračenjem
- usporediti i razlikovati dobre i loše vodiče topline.
Učenici su snimali prijelaz topline s jedne metalne kocke na drugu, istih dimenzija, ali različitih temperatura. Također, učenici su snimali i prijelaz topline s metalne kocke na drvenu kocku jednakih dimenzija.
Termografskom kamerom prikazali su što se događa kad se zagrijane metalne kocke jednako vremena nalaze na podlozi od metala i stiropora. Zanimljivo je vidjeti što se događa kad u vruću vodu istovremeno uronimo pločice jednakih dimenzija od cinka, bakra i olova. Pojasnili su zašto prilikom kuhanja koristimo drvenu i plastičnu žlicu, a ne metalnu. Prikazali su i promjene na metalnoj pločici kad se s jedne strane zagrijava svijećom. Termografskom kamerom zabilježili su prijelaz topline pri miješanju vode više i niže temperature, kao i što se događa kad se utezi od aluminija i bakra, jednakih dimenzija, zagrijani na iste temperature istovremeno stave u hladnu vodu. Prikazali su prijelaz topline sa zagrijane grijaće ploče na posudu s vodom, kao i tijek njezinog zagrijavanja. Termogramom su objasnili zašto pregrijano mlijeko često hladimo u posudi s vodom.
Snimili su površinu grijače ploče, zagrijani radijator i prostor oko njega, a posebno je zanimljivo vidjeti što se događa kad žarulja na stalku istovremeno osvjetljava bijelu i crnu metalnu ploču, učvršćene na jednakoj udaljenosti, s obje strane žarulje.
Radiometričke toplinske slike pohranjene u .jpeg formatu, a učenici su povezali kratke video sadržaje koje je nastavnica postavila na svoj Youtube kanal.
Pogledajte prezentaciju s učeničkim radovima.