prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Dani hrvatskoga jezika

Mjesec ožujak posvećen je hrvatskome jeziku te se na različite načine u školama i odgojno-obrazovnim institucijama obilježavaju Dani hrvatskoga jezika koji se održavaju u razdoblju od 11. do 17. ožujka u spomen na Deklaraciju o nazivu i položaji hrvatskog književnog jezika. U tom se razdoblju učenicima skreće pozornost na ulogu i važnost koju hrvatski jezik ima u svakodnevnom životu, a u sklopu i izvan redovne nastave učenici provode različite jezične aktivnosti.

Ove su godine učiteljice hrvatskoga jezika Osnovne škole Ivana Lovrića odlučile provesti projekt namijenjen učenicima sedmih razreda, a rezultate projekta izložile su u holu škole kako bi bili dostupni i ostalim učenicima.

Učiteljice su podijelile učenike u dvije skupine, a svaka je skupina dobila različit zadatak.

Prva je skupina imala zadatak izraditi plakate u web 2.0 alatu Canva (https://www.canva.com/). Plakati su trebali sadržavati osnovne podatke o starohrvatskim spomenicima, osobama i događajima koji su važni za razvoj hrvatskoga književnog jezika.

Druga je skupina trebala istražiti i doznati podatke o starohrvatskim spomenicima, osobama i događajima koji su važni za razvoj hrvatskoga književnog jezika. Dobivene podatke trebali su ugraditi u QR kodove (http://qrdroid.com/generate/  ili https://www.qrcode-monkey.com/).

Učiteljice su učenicima dale popis spomenika, osoba i događaja koje učenici trebaju istražiti i predstaviti svojim zadatkom, a učenici su u svoje istraživanje mogli dodati i događaje ili osobe za koje i sami smatraju da su važni za povijest hrvatskoga jezika.

Skupine su trebale surađivati kako bi istraživali iste spomenike, osobe i događaje iz povijesti hrvatskoga jezika. Prva je skupina pronalazila osnovne podatke i fotografije odabranih spomenika, a druga je skupina istraživala i zapisivala više podataka o tim istim spomenicima i ugrađivala ih u QR kod.

Nakon što su učenici napravili plakate i QR kodove, učiteljice su izložile radove tako da je svaki QR kod složen ispod plakata koji govori o istoj temi kako bi se na plakatu pročitali osnovni podatci o spomeniku, a skeniranjem QR koda doznalo više o tome spomeniku.

Ovim su projektom učenici ostvarili odgojno-obrazovni ishod

OŠ HJ A.7.6. Učenik imenuje tekstove i događaje važne za razvoj hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest.

Učenici su se upoznali s tekstovima i događajima važnima za razvoj hrvatskoga jezika, upoznali su se sa značajkama i vodećim ličnostima ilirskoga pokreta te s događajima i ličnostima važnima za razvoj hrvatskoga jezika u 20. stoljeću.

Učiteljice su u ovaj projekt uklopile međupredmetne teme Učiti kako učiti i Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije te su učenici ostvarili sljedeća odgojno-obrazovna očekivanja:

uku A.3.1. Učenik samostalno traži nove informacije iz različitih izvora, transformira ih u novo znanje i uspješno primjenjuje pri rješavanju problema.

uku A.3.3. Učenik samostalno oblikuje svoje ideje i kreativno pristupa rješavanju problema.

ikt A.3.2. Učenik se samostalno koristi raznim uređajima i programima.

ikt B.3.2. Učenik samostalno surađuje s poznatim osobama u sigurnome digitalnom okružju.

Rezultati projekta odnosno plakati i QR kodovi privukli su pozornost učenika koji nisu sudjelovali u projektu. Učenici su se zaustavljali pokraj QR kodova, skenirali ih svojim mobitelima te čitali zanimljivosti o značajnim osobama i događajima iz povijesti hrvatskoga jezika.