prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Briga o tabletnim uređajima u službi odgoja i obrazovanja najmlađih učenika

U Osnovnoj školi Tučepi već šestu godinu gotovo svakodnevno se implementira korištenje digitalne tehnologije u svakodnevni nastavni rad. Provedba projekta implementacije tableta u svakodnevni rad s učenicima najmlađeg uzrasta pokazala je kako je najbolje podijeliti brigu oko uređaja sa samim učenicima. 

Od svih aktivnosti usmjerenih na optimizaciju rada uređaja, sasvim neočekivano, najuspješnijom se i najkorisnijom pokazala aktivnost praćenja stanja baterije digitalnog uređaja. Učenici su brzo usvojili ovu korisnu svakodnevnu rutinu te sami osmislili nekoliko zanimljivih igara za ponavljanje gradiva, a koje uključuju provjeru stanja baterije.

Tableti su u potpunosti opravdali svoje „postojanje“ u učionici i bez obzira na sve teškoće i izazove u praktičnoj primjeni, uvelike su pomogli učenicima ne samo u njihovu obrazovanju, već i u odgoju.

 

Provedba projekta implementacije tableta u svakodnevni rad s učenicima najmlađeg uzrasta pokazala je kako je najbolje podijeliti brigu oko uređaja sa samim učenicima. Tako već druga generacija učenika svakodnevno provodi aktivnosti koje produljuju trajanje uređaja i njihov optimalan svakodnevni rad. Od prvih dana prvog razreda učenici su stekli rutinu korištenja uređaja čistim rukama, daleko od hrane i pića. Redovito brišu povijest pretraživanja, spremljene sadržaje koji nam više nisu potrebni, ažuriraju aplikacije i redovito antivirusno skeniraju uređaje. Čim se završi aktivnost u kojoj su bili potrebni digitalni uređaji, učenici stavljaju uređaje u stanje mirovanja ili, kako oni kažu: „uspavljuju ih“. Na taj način učenici stiču pozitivnu rutinu i razvijaju svijest o važnosti brige za uređaje koji imaju nezanemarivu materijalnu i funkcionalnu vrijednost, a pravilnom im brigom produljujemo vijek trajanja i time štitimo svoje zdravlje ali i okoliš.

Od svih aktivnosti usmjerenih na optimizaciju rada uređaja najuspješnijom se i najkorisnijom pokazala aktivnost praćenje stanja baterije digitalnog uređaja! Već su se od prvih dana prvog razreda dogovorili kako će učenici na kraju nastavnog sata ili dana osim već navedenog, pogledati i stanje baterije koje je najčešće prikazano dvoznamenkastim brojem u gornjem desnom kutu ekrana. Učenici su bili dužni zapamtiti taj broj, pa tek iza toga ugasiti uređaj. Dok su bili prvaši dvoznamenkasti su broj pamtili kao dva uzastopna jednoznamenkasta broja. Kako su učenici rasli, a time se širio i skup brojeva koji su učili iz matematike, učenici su pamtili dvoznamenkaste brojeve onako kako se pravilno pišu tj. izgovaraju. Taj podatak je bio važan jer su na taj način učenici naučili odvajati uređaje koji su dovoljno napunjeni za idući nastavni dan od onih koji su zahtijevali punjenje već istog dana: a to su tableti na kojima je razina napunjenosti baterije pala ispod 30%. Učenici koji su imali teškoće sa usvajanjem pojma broja i pojma količine te učenici koji su teško usvajali pojam prethodnika i sljedbenika, tom su aktivnošću prevladali taj problem.

Učenicima se toliko svidjela ova aktivnost da u uskoro i sami smislili brojne zanimljive igre vezane uz provjeru stanja baterije a kojima su vježbali obrađene sadržaje iz matematike i prirode i društva:

1. KOLONA TABLETA: Učenici koji nose svoje tablete na spremanje formiraju kolonu po pravilima: od najvećeg broja koji pokazuje stanje baterije do najmanjeg ili obrnuto.

2. BROJEVI I BROJEVNE RIJEČI: Slovkanje brojevnih riječi za dvoznamenkaste brojeve pokazalo se kao „tvrd orah“ za mnoge prvaše i drugaše, pa je provjera stanja baterije pomogla da se učenici usavrše u ovoj jezičnoj „disciplini“. Često bi se dogodilo da cijeli razred zajedno slovka brojevnu riječ koja odražava stanje baterije sa učenikom koji ima problem sa izgovaranjem pojedinih glasova tj. riječi. Uz takvu podršku, ubrzo je cijeli razred naučio tečno slovkati i „najteže“ brojevne riječi!

3. DESETICE I JEDINICE: Stanje baterije izrazi u deseticama i jedinicama, npr. ako je stanje napunjenosti baterije je 86% učenik će reći: „Baterija mog tableta ima 8D i 6J.“

4. U KOJEM JE BATERIJA DESETLJEĆU? Prilikom spremanja uređaja svaki učenik zamisli da broj koji pokazuje razinu napunjenosti baterije zapravo prikazuje koliko tablet ima godina, pa izjavi u kojem je desetljeću njegov tablet. Tablet iz prethodne igre bio bi u 9. desetljeću života. Tako su učenici zaključili da tableti koji su u 1., 2. i 3. desetljeću „života“ zahtijevaju obavezno punjenje! Učenici bi se sa svojim tabletima ponekad i grupirali u grupe po desetljećima: tableti u 20-ima, u 30-ima i sl.

5. BATERIJA KAO GRAFIKON: Počeli su s bojanjem polja u kvadratnim mrežama ili svojevrsnim trakastim grafikonima (papirnim trakama sa kvadratićima), a kasnije su učenici izrađivali linijske i stupčaste grafikone o stanju baterije na određenom satu ili na kraju nastavnog dana.