Osnovna je ideja projekta na atraktivan i zabavan način uvesti učenike u svijet programiranja i pri tome podijeliti s partnerima iz drugih država informacije o školama, mjestima i državama u kojima živimo, povijesnim i geografskim znamenitostima naših krajeva, kulturama i običajima. Tijekom školske godine 2018./2019. učenici su sudjelovali u raznim aktivnostima povodom Europskog tjedna programiranja, Tjedna informatičke edukacije, Europske godine kulturne baštine i Dana Scratcha, izrađivali Scratch projekte s animacijama, pričama i igrama. Nekoliko učenika kreiralo je animirane božićne, novogodišnje i uskrsne čestitke. Uz glavnu temu projekta, tijekom rada razvijala se svijest učenika o važnosti sigurnosti na internetu te su učenici kreirali avatare i odabrali nadimke koje su koristili u projektu.
Autori projekta su Iva Naranđa i Pedro José Das Neves Alves iz škole Agrupamento de Escolas da Lousã iz Portugala, a pridružila se Daniela Praino iz talijanske škole ICS “Chinnici-Roncalli” di Piazza Armerina. Projekt se temelji na pozitivnim iskustvima iz dva slična eTwinning projekta provedena tijekom prethodnih dviju godina.
Tijekom Europskog tjedna programiranja učenici su sudjelovali u dvije radionice. Na prvoj radionici upoznali su BBC micro:bit, udružili micro:bitove i prikazali riječi eTwinning, Croatia i HR. Druga radionica bila je Scratch radionica Animate a Name tijekom koje su učenici animirali ime svoje države i grada u kojem žive. Zajedno s partnerima iz Portugala i Italije prijavili smo se za Code Week 4 All Challenge i certifikat izvrsnosti Code Week Certificate of Excellence in Coding Literacy koji nam je dodijeljen sredinom ožujka 2019.
Početkom prosinca 2018. tijekom Tjedna informatičke edukacije učenici su sudjelovali u Satu kodiranja (Hour of Code). Održana je Scratch radionica Make it fly with Scratch, jedna od mnogobrojnih radionica koje su ponudili organizatori Sata kodiranja. Budući da je 2018. godina proglašena Europskom godinom kulturne baštine, tijekom projekta neke aktivnosti povezali smo s kulturnom baštinom Međimurske županije te su u sklopu ove radionice učenici kreirali Scratch projekte u kojima osim Scratch mačka lete i lončarski predmeti kao što su tanjuri i putra.
Nadalje, učenici su stvarali animacije i kratke animirane priče o odabranim temama iz kulturne baštine naše županije. Iz bogate kulturne baštine Međimurske županije odabrali smo predstaviti zaštićeno nematerijalno kulturno dobro (tradicijsko lončarstvo na području sjeverozapadne Hrvatske i tradicijsko umijeće izrade čipke na području Svete Marije) i nepokretnu kulturnu baštinu, pojedinačna kulturna dobra, dvorci i kurije (dvorac Zrinski). Predstavili smo i današnje suvenire iz naše županije koji su nadahnuti tradicijskim elementima.
Dan Scratcha (Scratch Day) obilježili smo 8. svibnja 2019. godine. Radionica izrade igri Let's create Scratch games obuhvaćala je zadatak koji se sastojao iz dva dijela. Učenici su kreirali igre s kvizom i labirintom temeljene na animiranim pričama koje su napravili projektni partneri. Najprije je bilo potrebno izraditi kviz s tri pitanja o projektnim partnerima iz Portugala i Italije, a nakon toga nacrtati labirint kroz koji igrač treba proći. Za ovu radionicu učiteljica je za učenike pripremila kratak vodič u Scratchu. Odgovore na pitanja moguće je pronaći u Scratch pričama na TwinSpaceu.
Uređen je pano u informatičkoj učionici na kojem su predstavljene projektne aktivnosti. Početkom lipnja 2019. organizirali smo online glasovanje za odabir najboljih učeničkih radova nastalih tijekom projekta. Korišten je alat Tricider, a pravila su dogovorena na TwinSpace forumu. U tijeku je evaluacija projekta.
Pregled naših projektnih aktivnosti nalazi se na stranici projekta, a aktivnosti svih projektnih partnera dostupne su na javnom dijelu TwinSpacea.