Terenska nastava predstavlja važan dio obrazovnog procesa. Učenicima omogućuje primjenu stečenih teorijskih znanja u stvarnom svijetu. Ovaj pristup učenju potiče aktivno sudjelovanje učenika, kritičko razmišljanje i duboko razumijevanje gradiva. Učenje iz knjiga zamijenjeno je učenjem u neposrednoj stvarnosti.
Integrirana nastava uključuje međusobno povezivanje različitih predmeta i tema, čime se stvara holistički pristup obrazovanju. Ovaj model nastave omogućava učenicima razumijevanje kako se različite discipline međusobno isprepliću i nadopunjuju. Terensku nastavu su osmislili, organizirali i zajedno s učenicima realizirali, nastavnici Biologije i Povijesti, Jasminka Bikić i Dubravko Žuvić.
Prvu aktivnost proveli su u muzeju Mohačke bitke koji nudi bogatstvo informacija vezanih uz ovaj povijesni događaj. Učenici su pogledali multimedijalnu prezentaciju i dobili uvid u bitku na Mohačkom polju iz 1526. godine. Turci su pod vodstvom sultana Sulejmana Prvog Veličanstvenog porazili vojsku ugarsko-hrvatskog kralja Ludovika II. Posjet im je omogućio povezivanje teorijskih znanja iz povijesti s konkretnim primjerima, čime su stekli dublje razumijevanje događaja.
U Parku mađarsko-turskog prijateljstva vidjeli su biste protivnika i ratnika Nikole Šubića Zrinskog i sultana Sulejmana Veličanstvenog. Njihovi pogledi usmjereni su prema tvrđavi Siget, mjestu međusobnog okršaja 1566. godine. Muzej posvećen Sigetskoj bitki smješten je unutar obrambenih zidina.
Posjet utvrdi Siget bio je bogat iskustvima i učenjem. Učenici su vidjeli i doživjeli povijest na način koji je daleko iznad tradicionalnog učenja iz knjiga. Obogatio je njihova znanja iz povijesti i potaknuo interes za daljnje istraživanje povijesnih događaja i vojnih strategija.
Zadnja aktivnost provedena je u zoološkom vrtu u Pečuhu. Učenici su primijenili znanja iz biologije u stvarnom okruženju. Promatrajući raznolike životinjske vrste, učili su o njihovim staništima, prehrambenim navikama i načinu života. Edukativne radionice u zoološkom vrtu omogućile su bolje razumijevanje važnosti očuvanja biološke raznolikosti i zaštite ugroženih vrsta. Posjet zoološkom vrtu potaknuo je i njihovu ekološku svijest i odgovornost prema prirodi.
Nakon povratka s terenske nastave učenici su dobili zadatak. Svoje iskustvo i naučene sadržaje trebali su prikazati u obliku e-knjige. Koristili su online alat Book Creator. Zadatak im je omogućio da kreativno i digitalno izraze svoje dojmove i podijele stečena znanja ostalim učenicima u školi.
Učenica 3. a razreda, Lara Grlić, u svojoj je e-knjizi obradila sve ključne aspekte terenske nastave. Prikazala je posjete muzeju Mohačke bitke, utvrdi Siget i zoološkom vrtu u Pečuhu. Kroz fotografije, tekstove i interaktivne elemente, Lara je uspješno prenijela svoja iskustva i dojmove. Izradom e-knjige učenici su ponovili naučeno gradivo, ali i razvili vještine digitalne pismenosti i prezentacije. To je važno za njihovu budućnost u modernom, obrazovnom i profesionalnom okruženju.
Terenska nastava, posebno kada je integrirana poput ove, donosi brojne dobrobiti za učenike. Povećava se motivacija jer su učenici zainteresiraniji za učenje kada imaju priliku vidjeti i doživjeti gradivo izvan učionice. Postavljaju pitanja, istražuju i analiziraju informacije što doprinosi razvoju njihovih kritičkih i analitičkih vještina. Rješavanjem problema razvijaju samopouzdanje i spremaju se za izazove u stvarnim situacijama.
Ovakvim obrazovnim pristupom, učenici obogaćuju akademski život i pripremaju se za aktivno sudjelovanje u društvu.