prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Terenska nastava

Terenska nastava učenika Gimnazije Vukovar u Mađarsku, primjer je integrirane nastave Povijesti i Biologije. Učenici su imali mogućnost  istovremeno istraživati povijesne događaje i prirodne fenomene. Cilj nastave bio je obilazak kulturno-povijesnih znamenitosti Mohača, posjet utvrdi Siget i zoološkom vrtu u Pečuhu.

Terenska nastava predstavlja važan dio obrazovnog procesa. Učenicima omogućuje primjenu stečenih teorijskih znanja u stvarnom svijetu. Ovaj pristup učenju potiče aktivno sudjelovanje učenika, kritičko razmišljanje i duboko razumijevanje gradiva. Učenje iz knjiga zamijenjeno je učenjem u neposrednoj stvarnosti.

Integrirana nastava uključuje međusobno povezivanje različitih predmeta i tema, čime se stvara holistički pristup obrazovanju. Ovaj model nastave omogućava učenicima razumijevanje kako se različite discipline međusobno isprepliću i nadopunjuju. Terensku nastavu su osmislili, organizirali i zajedno s učenicima realizirali, nastavnici Biologije i Povijesti, Jasminka Bikić i Dubravko Žuvić.Terenska nastava - Muzej Mohačke bitke

Prvu aktivnost proveli su u muzeju Mohačke bitke koji nudi bogatstvo informacija vezanih uz ovaj povijesni događaj. Učenici su pogledali multimedijalnu prezentaciju i dobili uvid u bitku na Mohačkom polju iz 1526. godine. Turci su pod vodstvom sultana Sulejmana Prvog Veličanstvenog porazili vojsku ugarsko-hrvatskog kralja Ludovika II. Posjet im je omogućio povezivanje teorijskih znanja iz povijesti s konkretnim primjerima, čime su stekli dublje razumijevanje događaja.

U Parku mađarsko-turskog prijateljstva vidjeli su biste protivnika i ratnika Nikole Šubića Zrinskog i sultana Sulejmana Veličanstvenog. Njihovi pogledi usmjereni su prema tvrđavi Siget, mjestu međusobnog okršaja 1566. godine. Muzej posvećen Sigetskoj bitki smješten je unutar obrambenih zidina.

Terenska nastava - Park mađarsko-turskog prijateljstvaPosjet utvrdi Siget bio je bogat iskustvima i učenjem. Učenici su vidjeli i doživjeli povijest na način koji je daleko iznad tradicionalnog učenja iz knjiga. Obogatio je njihova znanja iz povijesti i potaknuo interes za daljnje istraživanje povijesnih događaja i vojnih strategija.

Zadnja aktivnost provedena je u zoološkom vrtu u Pečuhu. Učenici su primijenili znanja iz biologije u stvarnom okruženju. Promatrajući raznolike životinjske vrste, učili su o njihovim staništima, prehrambenim navikama i načinu života. Edukativne radionice u zoološkom vrtu omogućile su bolje razumijevanje važnosti očuvanja biološke raznolikosti i zaštite ugroženih vrsta. Posjet zoološkom vrtu potaknuo je i njihovu ekološku svijest i odgovornost prema prirodi.

Terenska nastava - Zoološki vrt u PečuhuNakon povratka s terenske nastave učenici su dobili zadatak. Svoje iskustvo i naučene sadržaje trebali su prikazati u obliku e-knjige. Koristili su online alat Book Creator. Zadatak im je omogućio da kreativno i digitalno izraze svoje dojmove i podijele stečena znanja ostalim učenicima u školi.

Učenica 3. a razreda, Lara Grlić, u svojoj je e-knjizi obradila sve ključne aspekte terenske nastave. Prikazala je posjete muzeju Mohačke bitke, utvrdi Siget i zoološkom vrtu u Pečuhu. Kroz fotografije, tekstove i interaktivne elemente, Lara je uspješno prenijela svoja iskustva i dojmove. Izradom e-knjige učenici su ponovili naučeno gradivo, ali i razvili vještine digitalne pismenosti i prezentacije. To je važno za njihovu budućnost u modernom, obrazovnom i profesionalnom okruženju.

Terenska nastava, posebno kada je integrirana poput ove, donosi brojne dobrobiti za učenike. Povećava se motivacija jer su učenici zainteresiraniji za učenje kada imaju priliku vidjeti i doživjeti gradivo izvan učionice. Postavljaju pitanja, istražuju i analiziraju informacije što doprinosi razvoju njihovih kritičkih i analitičkih vještina. Rješavanjem problema razvijaju samopouzdanje i spremaju se za izazove u stvarnim situacijama.

Ovakvim obrazovnim pristupom, učenici obogaćuju akademski život i pripremaju se za aktivno sudjelovanje u društvu.