U radovima, učenici su istaknuli važnost pojedinca, u ovom slučaju žene, u promjeni poretka i svijeta. Nakon zajedničke interpretacije epa, a između ostalog i nijemog filma iz 1914. godine napravljenog po istoimenom biblijskom predlošku, učenici su bili motivirani na stvaranje poveznica između dvaju svjetova koji nisu toliko različiti – svijet u kojem se narod borio za samostalnost i moderni svijet u kojem se pojedinci bore za svoja prava. Marulićevu Juditu učenici su pokušali prikazati kreativnim radovima (međupredmetna povezanost s Likovnom kulturom i Informatikom) tako da video uratkom ili novinarskim radom istraže ženska prava i prikažu ih uz pomoć moderne tehnologije i digitalnih dostupnih aplikacija. Na kraju svih aktivnosti, učenici su zaključili kako je djelo “Judita” jedno je od najznamenitijih djela hrvatske književnosti jer na poseban način, u stihovima, slavi hrabrost jedne žene. Iz tog su djela naučili da su se bića, iako krhka i slaba, sposobna nadići iznad svojih strahova i izboriti se za ono što smatraju da može biti drugačije i bolje.
Judita kao simbol moderne žene koja se bori za svoja prava
U svrhu istraživanja učeničke recepcije kanonskog djela “Judite” Marka Marulića, učenicima osmih razreda Osnovne škole Ksavera Šandora Gjalskog u Zaboku dodijeljen je istraživački zadatak u kojem su, čitajući djelo, pokušali razumjeti svrhovitost Judite kao snažne žene koja je spasila svoj narod te je pokušali aktualizirati.