prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Aerodinamika zmaja

Učenici drugog razreda Gimnazije A. G. Matoša u Đakovu sudjelovali su u projektu “Aerodinamika zmaja” koji je osmislila profesorica fizike. Cilj projekta bio je uključiti učenike u istraživački rad i pri tome povezati međupredmetne teme: učiti kako učiti, uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije, osobni i socijalni razvoj te poduzetništvo.

Nakon usvojenog odgojno obrazovnog ishoda FIZ SŠ B.2.1. Primjenjuje zakone statike fluida, učenici su krenuli u realizaciju projekta. Na akademskoj mreži Yammer dobili su projektni zadatak s detaljnim uputama i rokom izvršenja od mjesec dana. Istraživanje su provodili u manjim grupama i svaka je grupa imala zadatak. Prva grupa je imala zadatak istražiti što proučava aerodinamika i postaviti hipotezu zašto neki zmajevi lete, a neki ne. Druga grupa je napravila zmajeve s priborom koji im je naveden u uputama. Treća grupa je provela eksperimentalno istraživanje kojim su potvrdili postavljenu hipotezu. Na početku zmaj prima određeno ubrzanje od ruke za polijetanje. Zbog otpora usporava i postiže karakterističnu brzinu. Bez obzira na početnu brzinu (naravno, ne prenisku) uvijek će se stabilizirati pri određenoj brzini, što ovisi o konstrukciji zmaja. Tu pokazuje ima li aerodinamička svojstva i hoće li letjeti ili se srušiti. Ako je brzina uzrokovana uzgonom u ravnoteži s težinom zmaja, letjet će ravnomjerno i neće gubiti visinu. Zbog otpora, međutim, brzina se smanjuje, što rezultira smanjenjem uzgona i stoga težina prevladava, a zmaj će polako padati na tlo. Četvrta grupa bila je zadužena snimiti videozapis na školskom igralištu. Nakon snimljenog videozapisa, uslijedila je rasprava zašto neki zmajevi ne lete, koja je uloga sile uzgona, sile napetosti niti, sile teže i vučne sile. Članovi četvrte grupe prikupili su podatke od prve tri grupe, bilježili raspravu nakon snimljenog videozpaisa, a potom uredili videozapis i postavili u razrednu grupu na akademskoj mreži Yammer. Ovakvim načinom rada, učenici su ostvarili dobru komunikaciju jedni s drugima, naučili zašto zmajevi lete, ponovili prethodno stečeno znanje, zabavili se i proveli vrijeme na svježem zraku.

Priloženi dokumenti