Projekt je to kojim se želi doprinijeti razvoju tvrdih i mekih vještina kod učenika te ih pripremiti za ulogu aktivnih građana. U samom su projektu povezani iskusni nastavnici koji iza sebe imaju nekoliko Europskih oznaka kvalitete s onima koji do sada nisu imali iskustva u eTwinning projektima. Sam projekt promovira i interdisciplinarnost u pronalaženju rješenja za (samo)održivost kraja koristeći različite digitalne alate, aktivnom suradnjom učenika i učitelja i nastavnika.
Nakon što su, početkom školske godine, proučili globalne ciljeve te izradili prezentacije, filmiće, infografike i (digitalne) postere, došlo je vrijeme i za istraživanje na lokalnoj razini. Učenici su proučili što sve Grad Zaprešić i njegove općine rade kako bi bile održive te su promišljali, debatirali i osmišljavali kako grad učiniti još održivijim. Rezultate aktivnosti (usmeno, pisano, digitalno ili na papiru) podijelili su na zajedničkoj Padlet platformi te vrednovali vršnjački, komentarima i ocjenjivanjem. Donijeli su zaključak kako institucije, obiteljska gospodarstva, općine i gradovi njihovog kraja već “žive” održivo, no također i da uvijek ima mjesta za poboljšanje: potrebno je još više ekoloških akcija, više inovacija ali i poticanja na samoodrživost.
Upravo iz ove aktivnosti, proizašla je i sljedeća aktivnost pod nazivom: “Ne pitajmo što planet može dati nama, nego što mi možemo dati našem planetu”, jer je potrebno djelovati lokalno kako bismo rezultate vidjeli globalno. Do sada su puno toga napravili: naučili su koji su globalni ciljevi održivosti, proučili ih, diskutirali o njima, napravili prekrasne uratke kojima su pokazali razumijevanje istih, te su proučili i kako se već njihov grad brine za zajednicu. Iskoristili su ta znanja i materijale koje su napravili kako bi dodatno potaknuli lokalnu zajednicu na promišljanje i konkretni trud oko održivosti njihovog kraja.
Učenici su dobili zadatak dodatno pojasniti neke ciljeve (koje odaberu iz popisa globalnih ciljeva, ili onih za koje smatraju da je potrebno istaknuti u našoj zajednici) kako bi ih “pojasnili” građanima. Svoja su pojašnjenja oblikovali kao savjete koje su snimili kao zvučni ili videozapis, te ih pretvorili u QR kodove i “ugradili” u digitalne postere koje suveć napravili. Cilj je bio na taj način dati primjer kako se i lokalno može djelovati globalno, u našoj mikrozajednici, osnažiti ljude, povezati ih i potaknuti na razmišljanje ili promjenu ponašanja za bolje sutra. Postere su potom isprintali i izašli na ulice kako bi ih podijelili kao letke ili istaknuli na važnijim mjestima u Gradu i u hodnicima škola. Svi su ovi savjeti univerzalni, jer su primjenjivi na sve zajednice.
Rezultate su skupili u časopis koji je okupio sve njihove digitalne uratke, koji se mogu pogledati na sljedećoj poveznici. Preostaje još samo nada da će trudom i promišljanjima dotaknuti što više ljudi koji će, kao i oni, odlučiti da je samoodrživost kraja u kojem živimo u našim rukama.