U današnjem digitalnom dobu, integracija mobilnih uređaja poput tableta i pametnih telefona nastavu čini dinamičnijom, ekonomičnijom i bližom novim generacijama. S njihovom širokom dostupnošću i raznolikim funkcionalnostima, ti uređaji postali su neprocjenjivi alati za olakšavanje iskustava učenja.
Od 8. do 13. travnja, vjeroučiteljica je bila dio grupe učiteljica iz Italije, Palestine, Mađarske koja je uz pomoć voditeljica Menyhei Zsófie i Szőke Johanne istraživala kako mobilni uređaji poput tableta i pametnih telefona mogu biti integrirani u nastavne procese kao snažni edukacijski alati.
Tijekom tečaja istraživali su razne načine na koje se mobilni uređaji mogu koristiti kao obrazovna pomagala, prilagođavajući se različitim potrebama učenika. Također su i promišljali o etičkim pitanjima korištenja AI u nastavi te kako učenike odgajati da odgovorno koriste AI ali i ostale digitalne mogućnosti. Neki od ovih alata mogu uštedjeti vrijeme potrebno za pripremu nastave, druge u procesu učenja mogu koristiti učenici. Omogućuju i kreativno izražavanje na nove načine uključujući digitalnu tehnologiju s kojom današnji učenici žive od rođenja.
Aktivnosti su provodili uz pomoć sustava za upravljanje učenjem (LMS-ova) i raznovrsnih Google aplikacija. Koristili su platforme poput Learning Appsa, Quizizza, GooseChasea, a vjeroučiteljica je sudionicima predstavila Actionbound i Blooket. Izrađivali su konkretne materijale za nastavu, od prezentacija preko kvizova, interaktivnih slika…Genially je bio alat koji je koristila i ranije tako da je sudionicima pokazala kako pomoću njega gemificirati obrazovni proces. Proširila je i znanja o alatima poput Mentimetera i Canve tako sada zna koristiti i Canva Magic Disine. Ovi alati osnažuju odgojitelje da potiču kreativnost i suradnju u virtualnom razredu. Koncept obrnutog učenja ilustrirali su putem Edpuzzle-a, a kolegica iz Itallije je predstavila JeopardyLabs…Analizirali su i online učenje (sinkrono nasuprot asinkronom).
Integraciju AI tehnologija u nastavu vježbali su i na ChatGPT-u i Geminiju s naglaskom na generiranju teksta i personaliziranim uputama, a izrađivali su i prezentacije koristeći AI. Jedan od zadataka bio je i napraviti usporedbu između ChatGPT-a i Geminija na primjeru kreiranja i prevođenja teksta te generiranju slika.
Uloga AI-a u promicanju autonomije učenika i olakšavanju formativnog i sumativnog vrednovanja dodatno je pojašnjena, uz rasprave o individualiziranim putovima učenja te ravnoteži između formativnih i sumativnih metoda procjene. Svakodnevne aktivnosti završavali su raznim kvizovima kojima su provjeravali usvojenost dnevnih aktivnosti ali poznavanje kulture zemlje sudionice koja je za taj dan pripremila kviz o svojoj domovini.
Tijekom popodnevnih aktivnosti imali su se priliku družiti i sa sudionicima drugih tečajeva te je vjeroučiteljica i sama tako stekla široku mrežu novih poznanstava koji će rezultirati nekom suradnjom poput mobilnosti učenika ili „job shadowinga“.
Ovaj tečaj je dodatno proširio profesionalnu i osobnu perspektivu. Iz Budimpešte se vratila obogaćena novim znanjem i inspiracijom, spremna primijeniti stečene spoznaje na nastavi Katoličkog vjeronauka ali i podijeliti naučeno sa kolegicama i kolegama u školi ali i šire (ŽSV, mrežne stranice, portali…).
I za kraj, iako sam se bojala AI, uvidjela je da njegovim odgovornim korištenjem može se unaprijediti nastavni proces, razvijati kritičko mišljenje kod učenika, i olakšati pripremu nastavnih materijala. Preporučuje svima da sudjeluju na ovoj ali i mnogim drugim edukacijama u sklopu Erasmus programa. I naravno, poziva na korištenje dobrobiti umjetne inteligencije u nastavnom procesu, na pokazivanje učenicima njihove dobrobiti ali podsjeća na važnost etičkih normi.rica Celjak, vjeroučiteljica izvrsni savjetnik