prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Bajka o vratima i radionica kreativnog pisanja

Učenici 6. c razreda OŠ oca Petra Perice Makarska su za mjesec prosinac trebali pročitati književno djelo za cjelovito čitanje Bajka o vratima, Daniela Dragojevića.

Učenici su obradili književno djelo s učiteljicom Goranom Babić koristeći neke nove metode obrade lektirnih djela. Nakon kratke pisane provjere razumijevanja uslijedila je usmena interpretacija: igra u kojoj su učenici stajali u krugu te iz šalice izvlačili ceduljice s pitanjima. U pozadini je svirala glazba. Kada bi učiteljica zaustavila glazbu, osoba u čijoj je ruci šalica trebala je odabrati ceduljicu i odgovoriti na pitanje.

Nakon ove igre, svakom učeniku podijeljen je papir veličine A4. Papir je stavljen u pejzaž/vodoravan položaj, zatim se trebalo presaviti lijevi i desni kraj papira prema unutra tako da se dobiju vrata /dveri. Svaki učenik nacrtao je svoje dveri (bojicama, flomasterima, kolažom). U unutrašnjem dijelu vrata, na strani koja se vidi nakon što se vrata otvore, svatko je trebao napisati zadatak za ostale učenike (mjesto radnje, vrijeme radnje, obavezni likovi). Učenici su trebali izložiti vrata/dveri na stol u učionici kako bi netko od drugih učenika odabrao dveri i sastavljao svoju bajku o vratima prema uputama unutar odabranih dveri.

Učenici su trebali oblikovati priču koja mora imati sve kompozicijske dijelove: uvod, zaplet, vrhunac, rasplet. Priča je morala sadržavati zadane podatke o mjestu i vremenu radnje. Morali su biti uključeni svi zadani likovi i obavezan predmet iz zadatka. Nakon što su napisali ili usmeno oblikovali priču, učenici iz skupine su se dogovarali na koji će je način prezentirati razredu: kroz pripovijedanje ili igrokaz. Cilj je bio što bolje predstaviti svoju novu priču ostatku razreda.
Provedbom ovih aktivnosti ostvarena je integracija Hrvatskoga jezika s Likovnom kulturom i TZK.

Ishodi obrađeni aktivnostima:

  • OŠ HJ A.6.1. Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima.
  • OŠ HJ A.6.2. Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta.
  • OŠ HJ A.6.4. Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja.
  • OŠ HJ B.6.1. Učenik obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom.
  • OŠ HJ B.6.2. Učenik obrazlaže značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti.
  • OŠ HJ B.6.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta.
  • OŠ HJ C.6.1. Učenik uspoređuje različito predstavljanje istih medijskih sadržaja i njihov utjecaj na razvoj mišljenja i stavova.

Ishodi međupredmetnih tema:

  • Odr. C.2.2. Ishodi razlikuje osobnu od opće dobrobiti
  • Osr. A.2.1. razvija sliku o sebi
  • Osr. A.2.2. upravlja emocijama i ponašanjem
  • Osr. A.2.3. razvija osobne potencijale
  • Osr. B.2.2. razvija komunikacijske kompetencije
  • Osr. B. 2.4. suradnički uči i radi u timu.