prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Bajka „Začarani princ“ povezala prvi i peti razred

Učenici 5.a razreda OŠ braće Radića Pakrac u utorak, 11. lipnja 2024., posjetili su prvašiće i za njih uprizorili bajku „Začarani princ“.

Autor bajke „Začarani princ“ je ReneThabet. Bajka govori o princu koji je zarobljen u liku krave, a jedino ga poljubac princeze može osloboditi. Princ obeća princezi kako će ju zauzvrat oženiti. Naivna princeza posluša princa i da mu poljubac. U istome trenu krava se pretvori u princa, a princeza se pretvori u kravu. Princ se nasmijao i pobjegao.

Učenici petoga razreda izradili su štapne lutkice, uvježbali lutkarsku predstavu i navedenu bajku uprizorili prvašićima i njihovoj učiteljici Dubravki Namjesnik. Erika Plavček čitala je pripovjedački dio teksta, Ante Bahnik bio začarani princ, a Veronika Banović imala je ulogu princeze. Učenici Ivor Jendrašić i Toma Lukić bili su zaduženi za scenografiju. Ova zanimljiva i kratka bajka zabavila je prvašiće i dobro ih nasmijala. Učenici su koristili malo stolno drveno kazalište koje se rastvara i čini pozornicu. Dramatizacija se pokazala kao odlična metoda za sve vidove razvoja govora i jezika, a učenici na taj način snažnije doživljavaju književno djelo.

Ishod koji su realizirali ovom suradnjom kod prvašića je B.1.2. Učenik sluša književni tekst, izražava o čemu tekst govori i prepoznaje književne tekstove prema obliku u skladu s jezičnim razvojem i dobi. Podishodi koje su ostvarili su:

  • opisuje situacije, događaje i likove u književnim tekstovima
  • prepoznaje čudesne i izmišljene elemente u bajkama.

Ishod koji su realizirali ovom suradnjom kod učenika petoga razreda je B.5.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta.

Podishodi koje smo ostvarili su:

  • oblikuje uratke u kojima dolazi do izražaja kreativnost, originalnost i stvaralačko mišljenje na temelju jezičnih vještina, aktivnoga rječnika i stečenoga znanja
  • dramatizira tekst i priprema ga za izvedbu, izražava se pokretom i govorom, izrađuje štapne lutke
  • razvija vlastiti potencijal za stvaralaštvo

Učenike petoga razreda pripremila je nastavnica hrvatskoga jezika Martina Nenadović Lneniček te dogovorila suradnju s kolegicom Dubravkom Namjesnik. Vesele se skoroj ponovnoj suradnji.