- izgraditi i implementirati PBL strategije u učionici
- razumjeti široku paletu korištenja PBL za projekte koji se tiču muzeja i mjesta kulturne baštine (uključujući njihove digitalne arhive)
- upoznati se s načinima kako motivirati učenike timskim radom, kreativnim učenjem i učenjem temeljenim na istraživanju
- naučiti kako usmjeravati učenike u interpretaciji lokaliteta kulturne baštine u cilju jačanja njihovih vještina vizualnog i kritičkog mišljenja.
Voditelj tečaja Pietro Antichi upoznao je sudionike sa značajkama digitalnih alata Goosechase i Classroomscreen koje su polaznici primjenjivali na terenskoj nastavi obilazeći kulturne znamenitosti Rima-Dioklecijanove terme, Circo Massimo, Terme di Massenzio, Portico d’Ottavia, Teatro Marcello, Largo di Torre Argentina, Fontana delle Tartarughe, Panteon, itd.
Budući da današnji učenici pripadaju generaciji kojoj je uporaba računala, interneta i mobitela svakodnevica, trebamo doprijeti do učenika medijima koje oni koriste od svoga djetinjstva. Jedan od načina je korištenje digitalnih alata koje sadrže elemente učenja igrom.
Goosechase je alat u kojem učitelji postavljaju zadatke za učenike koji uključuju potragu za „blagom”. Lov na blago motivira učenike jer im samo ispravno rješenje zadatka omogućuje prelazak na sljedeći. Sudjelovanje u skupnom lovu na blago pomaže učenicima da shvate važnost timskog rada. Naučiti raditi u timu je bitna vještina u životu- korištenje ovog alata je način da tu vještinu usvajaju na zabavan način.
Učenici se služe svojim mobitelima tako da pošalju videozapis ili sliku, dodaju tekstualnu informaciju ili budu prisutni na određenoj lokaciji putem GPS-a. Budući da učitelji mogu stvarati i nadzirati ekipe, zadavati vrijeme početka i kraja te tražiti od učenika da ispitaju rezultate u stvarnom vremenu, nema kraja kreativnim načinima na koje mogu potaknuti učenike na suradnju.
ClassroomScreen je besplatan online alat za pomoć u nastavi. Može se primijeniti u nastavi u učionici, online ili kombiniranoj nastavi. Pomoću ClassroomScreena tako na istom zaslonu može se postaviti, slučajni odabir učenika, štopericu, sat, prostor za crtanje ili pisanje, multimediju, QR kod, itd. Pomoću ovog alata lakše je organizirati nastavni sat, a učenicima je dodatan poticaj za aktivno praćenje i sudjelovanje u nastavi.
Na kraju ovog tečaja, sudionici su znali kako razviti kreativne i vrlo suradničke programe učenja uključivanjem muzejskih i gradskih izleta s projektnim aktivnostima u učionici. Došli su i do novih spoznaja kako motivirati učenike timskim radom, kreativnim učenjem i učenjem temeljenim na istraživanju. Učiteljice planiraju nova znanja i spoznaje koristiti za usmjeravanje učenikue u interpretaciji lokaliteta kulturne baštine u cilju jačanja njihovih vještina vizualnog i kritičkog mišljenja; Kako organizirati zanimljive i impresivne kulturne posjete putem PBL-a.