Projekt “Lektira bez papira 3” prvenstveno je namijenjen učiteljima koji se žele odmaknuti od ustaljenog načina obrade lektirnih djela. U projektu sudjeluju učenici i učitelji iz sedam hrvatskih škola te jedna škola iz susjedne Bosne i Hercegovine što omogućuje razmjenu iskustava i ideja te suradnja europskih zemalja pruža priliku za upoznavanje različitih književnih tradicija.
S obzirom na veliku preopterećenost učenika nastavnim programima, samostalno čitanje opširnijih književnih djela često je dugoročno i teško. Budući da učenicima čitanje i pisanje lektire oduvijek stvara napor i nisu motivirani za takvu vrstu učenja, potrebno im je svakako omogućiti neposredan rad na književnom djelu te brojne kreativne aktivnosti koje imaju za cilj jaču motiviranost za čitanje, a samim time i bolje razumijevanje pročitanog. Zanimanje učenika za čitanje književnih djela potrebno je stalno usmjeravati i poticati i razvijati kulturu čitanja.
Ciljevi i aktivnosti ovoga projekta su razmjena inovativnih ideja i kreativnih aktivnosti kako bi čin čitanja lektire postao zanimljiv, kreativan i usmjeren prema izgradnji kulture čitanja kod djece. Jedan od ciljeva projekta jest i razmjena inovativnih ideja i kreativnih aktivnosti s partnerima projekta sa kojima bi iskustvo čitanja i razmišljanja o lektiri bilo dovoljno privlačno da joj se učenici požele ponovno vratiti.
Kroz razne aktivnosti projekta učenici dobivaju priliku da stvore dublju vezu s knjigama. Učenici sa starošću čitaju sve manje pa je posebno izazovan ovaj pristup koji promiče projekt. Korištenjem inovativnih i kreativnih metoda u ovom projektu učenici razvijaju kulturu čitanja i stvaranje pozitivne slike o čitanju.
Suradnja između učenika i učitelja iz različitih zemalja omogućuje razmjenu ideja, perspektiva i iskustava. To obogaćuje projekt i omogućava svim sudionicima stjecanje novih saznanja i razvijanje međunarodnog razumijevanja.