prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Ciklus radionica “Petaš bez problema”

Polaskom u peti razred dijete doživljava jedan od većih stresova u svom školovanju. Prijelaz s razredne na predmetnu nastavu razdoblje je koji se pamti cijeli život. U navedenom razdoblju postoji mogućnost pojave ozbiljnijih poteškoća kod djece.

 

Početkom ove školske godine u Osnovnoj školi Ljudevita Gaja Nova Gradiška uočene su određene poteškoće u petim razredima. To su poteškoće prihvaćanja više obveza, stvaranja navika učenja, komunikacijski problemi, sukobi verbalnog karaktera i  poštivanje pravila.  

Zbog navedenih činjenica, stručni tim je s razrednicima razmatrao mogućnosti djelovanja, i razradio strategiju aktivnosti s učenicima. Osmislili su ciklus radionica pod nazivom “Petaš bez problema”. Radionice će realizirati razrednici, pedagoginja i psihologinja prema uočenoj problematici. Planirano je 10 ciljanih radionica kojima je zadatak osvijestiti probleme u razredu, kao i strategije rješavanja istih. Nakon realizacije očekuju poboljšanje međuvršnjačke komunikacije, smanjenje sukoba, kao i poboljšanje uspjeha učenika.  

Nazivi radionica su:

  1. Tko sam ja u 5. razredu?
  2. Mali savjeti za uspješno učenje
  3. Što je to sreća?
  4. Prava djece
  5. Asertivnost
  6. Razgovor prihvaćanja
  7. Slušaš li me uopće?
  8. Što nas vuče ka nasilju?
  9. Naše sličnosti i razlike
  10. Vršnjaci surađuju

U prvoj radionici učenici su lijepo surađivali. Cilj je bio bolje upoznati sebe. Na početku je s učenicima razgovarano o razrednim pravilima i ponovljena su im pravila rada na satu. Nakon toga, učenici su se predstavili imenom i pridjevom koji započinje istim slovom kao njihovo ime. Sljedeća aktivnost bila je predstavljanje pomoću crtanja ljudskog lika uz opis za koji su dobili smjernice. Uz crtež, navedene su smjernice: O čemu voliš razmišljati? Čime se baviš u slobodno vrijeme? Tko ti je uzor u životu? O čemu voliš pričati? Koji predmet najviše voliš i zašto? Koje su se poteškoće javile u 5. razredu? Svaki učenik je izašao ispred razreda i predstavio se svojim crtežom i opisom. Na kraju su gestom, bez riječi, pokazali kako se osjećaju na kraju vježbe. Osviješteno im je koliko snažna može biti neverbalna komunikacija. Za evaluaciju su imali zadatak pokazati palcem kako im se svidio sadržaj radionice. Reakcije su bile pozitivne, što autori očekuju i ubuduće.