prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Dan bez klupa, a s mnogo knjiga

Povodom Mjeseca hrvatske knjige jedan dan u Osnovnoj školi „Antun i Stjepan Radić“ Gunja zamišljen je kao „Dan knjiga“. Riječ je o projektnom danu koji je sa svojim učenicima osmislila i provela učiteljica hrvatskog jezika Tamara Gutić Filipović. 

Projektni dan za učenike šestih razreda organiziran je 18. listopada 2024. godine u učionici hrvatskog jezika koja je taj dan izgledala netipično školski. Klupe su pomaknute i uklonjene, a kao prostor za učenike predviđen je školski pod na kojem su se našli tepisi, učeničke dekice i jastučići. Učenici su „Dan knjige“ zamislili kao dan čitanja, pisanja i maštanja. U školu su ponijeli svoje omiljene slikovnice, stripove, knjige djetinjstva. Ponijeli su i predmete-asocijacije na omiljene naslove, a u svoje najdraže likove mogli su se i kostimirati. Čitanje knjiga na udobnim jastučićima i tepihu poseban je doživljaj i poticanje sjećanja na prve susrete s knjigama. Izrađene maske, mnogi rekviziti, pa i kolačići koje su neki učenici ispekli i ponijeli u školu, osnažili su učenički osjećaj radosti čitanja.

Nakon predstavljanja knjiga i likova, nakon interpretativnog čitanja i analiziranja; učenici su sudjelovali u stvaralačkoj vježbi „Kružnog stvaranja priče“. Smješteni u krugu na našem tepihu stvaraju priču prema ponuđenom naslovu, i to svaki učenik jednom novom zamisli, rečenicom. Napetu priču raznih zapleta, kulminacija i neočekivanog raspleta. Čudesnu priču inspiriranu ranijim razgovorima o omiljenim likovima dječjih priča, bajki i romana. Priču neobičnoga koja pokazuje i kako je svaki učenik koji sudjeluje u stvaranju drugačiji i poseban, domišljat na svoj način. Učenička „kružna priča“ cijelo se vrijeme snima uređajem diktafona nakon čega se preslušava, a zatim prenosi u računalni zapis, ispravlja, dorađuje te na kraju ispisuje. Poput mnogih slikovnica i priča koje su učenici donijeli u školu i u kojima je slika i ilustracija važan doživljaj svijeta priče i za svoju novonastalu priču učenici oslikavaju likovne prizore. Projektni dan završava predstavljanjem konačnih rezultata rada i učeničkom evaluacijom svih aktivnosti čiji rezultati isto tako govore o svrsishodnosti i zanimljivosti ovakvog jednog projektnog dana.

O zanimljivosti projektnog dana govori i činjenica da je, na prijedlog i zamolbu učenika, sličan proveden i tjedan dana kasnije, 25. listopada, i to s učenicima viših razreda i s njihovim omiljenim knjigama i djelima za cjelovito čitanje.