prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Dan digitalnog učenja – Digital Learning Day

II. osnovna škola Čakovec i OŠ Vladimira Nazora Pribislavec ove su se godine pridružile obilježavanju Dana digitalnog učenja (Digital Learning Day) koji se obilježavao 22. veljače 2018. Dan digitalnog učenja promovira uporabu digitalnih tehnologija u procesu učenja i pruža priliku svim obrazovnim institucijama, učiteljima, nastavnicima i profesorima da istaknu svoje primjere izvrsne i inovativne nastavne prakse koja koristi digitalnu tehnologiju u procesu učenja.

Inicijativa je potekla od američkog udruženja The Alliance for Excellent Education (All4Ed) još 2012. godine, a ideja začeta u SAD-u brzo se proširila svijetom. Izraz digitalno učenje označava bilo koju vrstu nastavne aktivnosti koja uključuje upotrebu digitalne tehnologije s ciljem da se podrži proces učenja kod učenika. Digitalno učenje omogućava kvalitetniju nastavu, pristup interaktivnim materijalima, povratnu informaciju u realnom vremenu i mogućnost učenja neovisno o prostornim i vremenskim ograničenjima. Sve informacije o Danu digitalnog učenja mogu se pronaći na službenoj stranici digitallearningday.org.

U Danu digitalnog učenja u II. osnovnoj školi Čakovec sudjelovali su učenici 5.b razreda koji polaze izbornu nastavu informatike, a u OŠ Vladimira Nazora Pribislavec sudjelovali su učenici petih i šestih razreda, također polaznici izborne nastave informatike. Od početka drugog polugodišta učenici uče programiranje u programskom jeziku Python. Nastava je izvođena kombinacijom klasične nastave u učionici i e-učenja, tzv. blended learning. Putem obrazovne društvene mreže Edmodo učenicima su svaki tjedan postajale dostupne nove prezentacije i vježbe. Na mrežnom sjedištu LearningApps učiteljica je izradila po 17 interaktivnih modula za učenje za peti i šesti razred koji se mogu koristiti kao dodatak nastavi za ponavljanje na kraju nastavnog sata, kao i za samostalno učenje kod kuće. Interaktivni moduli povezani su u cjelinu pomoću App Matrix modula te su tako svi zadaci za pojedini razred dostupni učenicima poveznicom koja im je postavljena na Edmodu. Svi moduli daju povratnu informaciju učeniku u realnom vremenu i omogućuju ponovno rješavanje. Učenici biraju vrijeme kada će učiti, zadatke rješavaju brzinom koja im odgovara, po želji ponovno pokreću prezentacije dostupne na Edmodu i interaktivne module na LearningApps te tako uče tempom koji im najbolje odgovara. Eventualna pitanja osim na satu mogli su uputiti učiteljici ili svojoj grupi putem Edmoda. 

Kako bi učiteljica mogla pratiti napredak učenika, kreirani su razredi unutar LearningAppsa. Izrađeni su korisnički računi za učenike pri čemu se vodilo računa o zaštiti osobnih podataka učenika te nisu navedena njihova imena već nadimci poput ucenik1. Učitelj ima mogućnost praćenja statistike razreda, može vidjeti koji je učenik pristupio kojem modulu i je li ga uspješno riješio. Svoje dojmove o učenju Pythona učenici su izrazili pomoću AnswerGardena kojemu su također pristupili preko Edmoda.

Ovaj način učenja omogućio je svim učenicima da usvoje osnovna znanja o programskom jeziku Python te steknu temelje za daljnje učenje programiranja u Pythonu i rad na problemskim zadacima u kojima trebaju samostalno napraviti program.