prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Dan filma i gledanje filma „Jakov, Mimi i brbljavi psi“

Učenici 4. a razreda Osnovne škole “Antun i Stjepan Radić” Gunja zajedno s učiteljicom Mirjanom Franić Mehičić povodom Svjetskog dana zaštite okoliša posjetili su školsku knjižnicu i pogledali film „Jakov, Mimi o brbljavi psi“.

Animirani film umjetnika i redatelja Edmunda Jansonsa, utemeljen na knjizi “Priča o Maskački” latvijske spisateljice Luīze Pastore, donosi ljetnu avanturu o prijateljstvu između dječaka, djevojčice i pasa koji imaju dar govora. Film ujedno upućuje na važnost timskog rada i potrebu za zaštitom povijesnih (i zelenih) površina od novih generičkih građevinskih projekata. Film također u pozitivnom tonu ističe naivnost djece, koja još uvijek nisu postala cinična poput svojih roditelja te vjeruju da imaju moć mijenjati društvo u kojem žive.

Kratak sažetak filma: Jakov živi u gradu, provodi mnogo vremena crtajući zgrade i sanjareći o tome da postane arhitekt poput svog tate. Jednog dana tata zbog posla mora otići na put duže nego obično i Jakov mora provesti cijeli tjedan sa svojom rođakinjom Mimi i njezinim ocem – bivšim piratom u povijesnom predgrađu Rige, Maskachka. Čim Jakov stigne, ispostavlja se da će lokalni park pohlepni biznismen pretvoriti u novo urbano naselje. Jakov i Mimi odluče zaustaviti izgradnju. Ispostavlja se da to mogu samo uz pomoć čopora lokalnih pasa koji… mogu govoriti!

Na kraju filma školska knjižničarka  dr. sc. Anita Tufekčić s učencima je porazgovarala o glazbi, likovima i bojama u filmu i zadala kreativni zadatak za rad kod kuće. Zamisli da si novinar koji je intervjuirao Jakova i Mimi (u trenutku koji odabereš, dok se još bore za spas parka i naselja, kad su već postigli svoj cilj… za par godina u Maschkucki) pronađi nekoliko prijatelja pa snimite taj intervju za radio ili kao video zapis.

Napravi kratku reportažu u kojoj ćeš gledatelje upozoriti na nestanak parka u mjestu. Što ćeš reći? Hoćeš li upotrijebiti glazbu? Crteže uništenog parka? Fotografije? Rekompozicije fotografija? Snimi svoj uradak. Uz glazbu prikaži pokretom neki od događaja u filmu. Odaberi glazbu koja će pratiti odabranu situaciju. Film učenici gledaju jer su preplaćeni na portal Vrti svoj film u sklopu projekta “Filmska pismenost u školi”.