Ove godine slavi se velika obljetnica, dvadeset godina kampanje Dan sigurnijeg interneta. Promoviranjem pozitivnog utjecaja interneta, slogan Dana sigurnijeg interneta Zajedno za bolji internet potiče sve da se pridruže i u najvećoj mjeri iskoriste potencijal interneta.
Osim aktivnosti organiziranih za učenike, učitelji i stručni suradnici bili su pozvani na sudjelovanje u edukacijama povodom Dana sigurnijeg interneta koje su organizirali Centar za sigurniji internet i udruga Suradnici u učenju.
U sklopu programa upoznavanja učenika i njihovih roditelja o sigurnosti i opasnostima na internetu, pravilima ponašanja prilikom korištenja interneta, društvenih mreža ili komunikacijskih servisa, kao i o vršnjačkom nasilju putem interneta kojeg provodi Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM), učenicima su podijeljene edukativne brošure “Kako se zaštititi u svijetu interneta i mobilnih uređaja”, namijenjene prvenstveno roditeljima.
Razne teme vezane uz sigurnost na internetu tijekom nastave informatike obrađuju se i ugrađuju u više aktivnosti, prilagođenih dobi učenika, a samo obilježavanje Dana sigurnijeg interneta predstavlja najvažniji datum oko kojega se intenzivno radi na temama o sigurnosti na internetu, ali i na isticanju pozitivnih primjena interneta. eTwinning projekti predstavljaju pozitivan primjer primjene IKT-a u obrazovanju i omogućuju suradnju škola u sigurnom online okruženju.
Učiteljica informatike Iva Naranđa na nastavi informatike i izvannastavnoj aktivnosti eTwinneri provela je razne aktivnosti u povodu Dana sigurnijeg interneta. Neke aktivnosti temeljene su na materijalima Centra za sigurniji internet, neke na materijalima udruge Suradnici u učenju, neke su osmišljene u suradnji s eTwinning partnerima iz više država, a neke teme obrađene su u tjednima prije Dana sigurnijeg interneta u sklopu redovne i izborne nastave informatike.
Na temelju materijala koje je pripremio Centar za sigurniji internet održane su radionice za učenike četvrtog razreda “Naše online vrijeme: igrice, kupovina, društvene mreže” i radionice za učenike šestog razreda “Online izazovi: Koliko je tanka granica između zabave i opasnosti?”. Učenici četvrtog razreda upoznali su online igru Dabrica Darka zna se pristojno ponašati i na internetu, a učenici 5. b razreda online igru Dabrica Darka otkriva kako ostaviti dobre digitalne tragove. Igre Dabrica Darka za učenike od prvog do osmog razreda i priručnici za učitelje i roditelje dostupni su na stranici Udruge suradnici u učenju. Učenici osmog razreda prihvatili su izazov za učenike Online potraga za boljim internetom koji je organizirala udruga Suradnici u učenju.
U sklopu eTwinning projekta Robotics Tour učenici su sudjelovali u nekoliko aktivnosti: ispunjavanje online upitnika nastalog u suradnji škole i škola iz Grčke i Rumunjske, izrada oblaka riječi u alatu WordArt, izazovi „Fake and non fake news about robotics“ koje su pokrenuli učenici iz Grčke, te prezentacija i popratni Quizizz kviz koji su pripremili eTwinning partneri iz Španjolske. Više o eTwinning projektu Robotics Tour može se pogledati na TwinSpaceu projekta i na školskim mrežnim stranicama.
U sklopu eTwinning projekta Green Computing for Greener Earth pokrenuta je rasprava za učenike na Twinspace forumu. Učenici su sudjelovali u pripremi članka za treći broj digitalnog časopisa Green Computing for Greener Earth, s temom Što radite s vašim digitalnim uređajima kada postanu elektronički otpad?. Učenici su se prisjetili problematike elektroničkog otpada i odigrali Kahoot kviz E-waste koji je napravljen ranije u sklopu ovog eTwinning projekta te su osviješteni o potrebi brisanja osobnih podataka prije predaje digitalnog uređaja i vraćanja uređaja na tvorničke postavke. Učenici su izradili Forms obrazac i proveli online anketu među polaznicima izborne nastave informatike u osmom razredu naše škole. Preveli su anketu na engleski jezik i surađujući u timovima radili na dijeljenom dokumentu na izradi članka u kojem se opisuje provedeno online istraživanje, rezultati i zaključci. Više o eTwinning projektu Green Computing for Greener Earth može se pogledati na TwinSpaceu projekta i na školskim mrežnim stranicama.
U tjednima prije Dana sigurnijeg interneta u sklopu nastave informatike učenici četvrtog razreda upoznali su alat Canva i izradili svoje prve digitalne postere na temu Oprezno na internetu. Učenici 5.b razreda izradili su postere na temu Prednosti i nedostaci uporabe računalnih tehnologija, također u alatu Canva. Učenici šestog razreda bavili su se temama digitalni tragovi, elektroničko nasilje i internet bonton. Upoznali su alat WordArt i izradili oblake riječi digitalni tragovi, a u alatu Canva postere na temu Internet bonton. Odabrani radovi izloženi su na panou u informatičkoj učionici.