prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Dani medijske pismenosti – Istina, manipulacija i utjecaj medijskih poruka

Povodom 7. Dana medijske pismenosti, u Gimnaziji Vukovar održane su dvije edukativne radionice koje su zanimljivim temama i interaktivnim pristupom privukle pažnju djece i mladih s područja grada Vukovara.

Dani medijske pismenosti projekt su Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, koji se u suradnji s brojnim partnerima i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti i obrazovanja provodi od 2018. godine, svake godine, u proljeće. [1] Ovaj važan projekt ima za cilj podizanje svijesti o važnosti medijske pismenosti među djecom i mladima, pružajući im alate i znanja potrebna za razumijevanje suvremenih medijskih fenomena.

Radionica pod nazivom “Utjecaj influencera” omogućila je sudionicima razumijevanje uloge influencera u suvremenom društvu. Kroz dinamičan su i interaktivan pristup, sudionici istraživali povijesne korijene influencera, počevši od filozofa Sokrata i Platona, preko vladara srednjeg vijeka, pa sve do suvremenih javnih ličnosti i internet influencera. Kroz primjere iz prošlosti i sadašnjosti, sudionici su dobili jasan uvid u načine kojima su influenceri oblikovali društvene norme i utjecali na ponašanje ljudi. Poseban naglasak stavljen je na utjecaj influencera na djecu i mlade, budući su upravo oni ponajviše izloženi medijskim sadržajima i utjecajima. Istraživali su brojne primjere utjecaja influencera, prateći kako se utjecaj koristi s ciljem pozitivnog poticanja prosocijalnog ponašanja, ali isto tako i za promoviranje negativnih ideja, opasnih izazova i igara, pa čak i za poticanje kriminalnih aktivnosti. Analiza je potaknula sudionike na razvijanje kritičkog razmišljanja o informacijama koje konzumiraju putem društvenih mreža i drugih medija. Kroz dinamične i dokumentirane rasprave, energično su iznosili svoje stavove i ideje o sveprisutnom utjecaju influencera u suvremenom društvu. Međutim, svi su se složili kako je nužno osposobiti djecu i mlade za prepoznavanje manipulativnih sadržaja koji se pojavljuju na internetu i društvenim mrežama te ih potaknuti na odabir kvalitetnih uzora.DANI MEDIJSKE PISMENOSTI 2024

Drugo događanje na 7. Danima medijske pismenosti obuhvatilo je predavanje i radionicu pod nazivom “Utjecaj kulturne i medijske globalizacije: analiza globalnih medijskih trendova”. Aktivnost je temeljena na istraživanju i analizi utjecaja kulturne i medijske globalizacije na društvo, identitet i percepciju svijeta. U uvodnom su dijelu pojašnjeni osnovni koncepti kulturne i medijske globalizacije, uključujući definiciju, uzroke i posljedice ovih fenomena te njihov utjecaj na svakodnevno iskustvo konzumiranja medijskih sadržaja. Potom su sudionici podijeljeni u manje grupe s ciljem istraživanja globalnih medijskih trendova proizašlih iz kulturne i medijske globalizacije. Trendovi koje su istraživali uključivali su globalnu popularnost streaming platformi, viralne trendove na društvenim mrežama, fenomen cosplay-a, upotrebu umjetne inteligencije u medijskoj produkciji, medijsku manipulaciju, online aktivizam i slično.

Svaka je grupa analizirala odabrani trend, istraživala njegove korijene, utjecaj na lokalne i globalne medije te na društvo općenito. Razmatrani su i načini kojima se trendovi manifestiraju u različitim kulturama i kontekstima te kako oblikuju percepciju svijeta. Po završetku istraživanja i analize, svaka je grupa pripremila digitalni sadržaj o odabranom trendu i predstavila rezultate svog istraživanja. Radovi polaznika objavljeni su na zajedničkom zidu Medijska pismenost 2024 kako bi ostali dostupni i nakon radionice. Nakon svakog izlaganja održana je otvorena rasprava u kojoj su sudionici imali priliku postavljati pitanja, izražavati stavove te dijeliti vlastita razmišljanja o analiziranim trendovima. Cilj ove radionice bio je potaknuti sudionike na razumijevanje suvremenih medijskih fenomena uz kritičko razmišljanje o medijskim sadržajima koje stvaraju i/ili konzumiraju.

Obje su radionice imale za cilj potaknuti djecu i mlade na razumijevanje suvremenih medijskih fenomena te razvijanje kritičkog stava prema informacijama koje primaju putem različitih medijskih kanala. Interaktivnost, zanimljivi Biti svoj kvizovi, video zapisi Birajmo što gledamo te rasprava među sudionicima omogućili su razumijevanje globalnih medijskih trendova te doprinijeli promicanju medijske pismenosti među mladima.
[1] Izvor: Medijska pismenost