prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Deset dana bez ekrana

Kako bi potaknuli učenike osnovnih škola na apstinenciju od neselektivnog korištenja medija, Udruga CINAZ iz Zadra je u suradnji s francuskom školom Ziegelwasser iz Strasbourga  provela je jedinstveni projekt u Hrvatskoj pod nazivom “Deset dana bez ekrana”.

Riječ je o projektu u kojem dragovoljno sudjeluje 21 učenik osmog razreda iz tri zadarske osnovne škole zajedno sa svojim roditeljima. Cilj projekta je da tijekom 10 dana što duže izdrže bez upotrebe ekrana televizora, mobitela i kompjutora. Odnosno, da ekrane koriste samo kad moraju i to za sadržaje obrazovnog karaktera. Sličan projekt prvi je put proveden u svibnju ove godine u Francuskoj na poticaj direktora škole Xaviera Remyja koji je primijetio da je 50 posto djece “zarobljeno medijima”.

Slične rezultate dobio je i prof. dr. Zlatko Miliša, istražujući proljetos među zadarskim osmašima u školama Petra Preradovića, Šimuna Kožičića Benje i Stanova, koliko su “ovisni” o medijima.

– Upitali smo se kako osvijestiti problem kod učenika i roditelja. Kako će steći adekvatne kompetencije za razvijanje kritičkog stava prema pojedinim medijskim sadržajima i manipulacijama te kako kvalitetno osmisliti slobodno vrijeme – kaže Miliša koji je bio supervizor na projektu koji je vodila znanstvena novakinja i predsjednica CINAZ-a Mirela Tolić. Učenicima i roditeljima s najviše motivacije za sudjelovanjem u projektu podijeljene su posebne fascikle u kojima su uz objašnjenje projekta dobili i takozvane Dnevnike vođenja u kojima su trebali bilježiti svoje bodove i zapažanja od jutra do večeri tijekom trajanja projekta. Za svaki dio dana kada se nisu koristili ekranima bilježili su jedan bod, a upisivali su i aktivnosti koje su radili umjesto “buljenja” u ekran. Najuspješniji učenici na koncu su prikupili maksimalan broj bodova, što znači da su svih 10 dana u potpunosti apstinirali od ekrana.

– Umjesto igrica na kompjutoru i telefonu, odnosno slanja e-maila, surfanja ili gledanja reality showa, učenici su se više međusobno družili, dobili su višak slobodnog vremena za učenje i kvalitetniji provod. Također, roditelji su primijetili poboljšanu komunikaciju između sebe i djece te među samom djecom. Ponovno su osjetili obiteljski mir jer televizija više nije bila glavna za ručkom ili večerom. Miliša ističe da projekt neće na ovome stati. Dobiveni rezultati usporedit će se s onima iz Francuske. Nakon toga odlučit će u kojem smjeru dalje nastaviti projekt u potrazi za odgovorima: kako živjeti s medijima, kako mladima dati šansu da sami pišu i istražuju o drugoj strani medija.

Komentari učenika i roditelja

Sudionici projekta na koncu su i ocjenjivali njegovu uspješnost. Djeci se tako najviše svidjelo što su se družila, umjesto da gledaju televiziju, shvatili su da inače ne moraju toliko vremena provoditi pred televizijom ili kompjutorom, štoviše neki su više vremena posvetili učenju i ispravljanju ocjena. Roditelji su također izrazili visoko zadovoljstvo projektom:

Ovaj projekt mi je zapravo otvorio oči;
Shvatio sam da ne moram toliko vremena provoditi uz TV ili kompjutor;
Mislila sam da sam ovisnik, ali sam shvatila da mogu i bez ekrana i to mi je jako drago;
Projekt potiče na razmišljanje o organizaciji slobodnog vremena;
Stvarno je dobro večerati bez Big Brothera na TV-u, s ovim projektom sam dobila ja i moja kći; Nemam potrebe više gledati gluposti na TV-u;
Dan bez ekrana mi puno znači…

Vijest je preuzeta s internetskih stranica Slobodne Dalmacije.