Na primjer, u Francuskoj je već donesen zakon koji štiti djecu i maloljetnike koji novac zarađuju kao influenceri na YouTubeu i društvenim mrežama (Jurman, 2020). “Cilj zakona je reguliranje vremena koje će raditi (na sličan način na koji se želi regulirati radno vrijeme djece glumaca i modela) te zaštita njihove zarade, koja se neće moći dirati dok ne napune 16 godina, već će ih čekati na njihovim bankovnim računima. Također, zakonom se utvrđuje i tzv. pravo na zaborav za maloljetnike, odnosno platforme će morati izbrisati sadržaj koji su objavili maloljetnici ako to oni zatraže od njih.” (Jurman, 2020)
Radni zadaci:
Zajedno s djecom analizirajte YouTube kanale u kojima glavnu ulogu imaju djeca i maloljetnici. Možete odabrati i neke od sljedećih dječjih kanala:
Like Nastya – https://www.youtube.com/channel/UCJplp5SjeGSdVdwsfb9Q7lQ
Ryan’s World – https://www.youtube.com/channel/UChGJGhZ9SOOHvBB0Y4DOO_w
EvanTubeHD – https://www.youtube.com/user/EvanTubeHD
Potom zajedno odgovorite na sljedeća pitanja:
a. Koliko imaju pratitelja?
b. Koliko ljudi je pogledalo vlog koji ste analizirali?
c. Koliko vlogova tjedno objavljuju?
d. Kakve sadržaje objavljuju?
e. Sudjeluju li u vlogovima samo djeca ili i njihovi roditelji?
f. Koliko dijete ima godina?
g. Što djeca rade u vlogovima, otkriva li se njihova privatnost?
h. Jesu li objavljeni neki sadržaji kojih će se dijete potencijalno sramiti kad odraste?
i. Prodaju li djeca kroz vlogove igračke i slatkiše?
j. Mislite li da su djeca sretna što snimaju takve vlogove?
k. Biste li i sami voljeli po cijele dane snimati vlogove i objavljivati ih na internetu kako bi ih ljudi iz cijeloga svijeta mogli vidjeti? Kako biste se osjećali?
Preuzmite priručnik ‘Influenceri i njihova uloga u životima djece i mladih’
Tekst je u potpunosti prenesen s mrežnih stranica Medijska pismenost – abeceda za 21. stoljeće