Radionice “Djeca upoznaju medije”, u kojima je prošle godine sudjelovalo više od tisuću učenika i nastavnika, u sklopu ovogodišnjih Dana medijske pismenosti održavat će se u medijskim kućama u čak šest gradova. Djeca i mladi moći će posjetiti jednu od medijskih kuća uključenih u projekt i tamo od novinara, urednika, snimatelja, montažera i drugih medijskih profesionalaca saznati kako funkcioniraju mediji i kako nastaju medijski sadržaji.
Drugi Dani medijske pismenosti održat će se od 8. od 12. travnja 2019. pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja i Ministarstva kulture. Organiziraju ih Agencija za elektroničke medije i UNICEF u suradnji s brojnim partnerima i medijskim kućama.
Prijave kreću početkom veljače
Medijske kuće koje su se ove godine uključile u projekt su Hrvatska Radiotelevizija, Nova TV, RTL televizija, Večernji list, Jutarnji list, Novi list, Glas Slavonije, Slobodna Dalmacija, Media Servis i Yammat FM.
Radionice “Djeca upoznaju medije” održavat će se u Zagrebu, Osijeku, Rijeci, Puli, Zadru i Splitu, u razdoblju od 4. ožujka do 12. travnja 2019. godine.
Prijave za radionice bit će otvorene početkom veljače na portalu medijskapismenost.hr.
Nastavnici i stručni suradnici moći će prijaviti skupine do 12 učenika od petog razreda osnovne do četvrtog razreda srednje škole.
Upoznavanje rada u medijima i praktični zadaci za učenike
Svaka će medijska kuća pripremiti zanimljiv program za svoje posjetitelje. Ove višesatne radionice bit će prilika da učenici saznaju sve što ih zanima o medijima i proizvodnji medijskih sadržaja, a cilj radionica je potaknuti učenike na kritičko promišljanje i aktivno korištenje medija.
Na svakoj radionici učenici će poslušati kratko uvodno predavanje o strukturi i specifičnostima medija u kojem se nalaze te o tipičnom radnom danu u redakciji. Nakon toga će dobiti priliku kroz praktični zadatak pokazati svoja znanja i vještine te se i sami okušati u stvaranju medijskih sadržaja, pod budnim okom svojih mentora.
Iskustva s prvih dana medijske pismenosti
Prošle godine, u sklopu prvih Dana medijske pismenosti, radionice su održane u 11 medijskih kuća u pet gradova. Izazvale su velik interes pa je u 48 sati stiglo 90 prijava, čime su popunjena sva mjesta.
Cilj radionica bio je pomoći u medijskom opismenjavanju djece i mladih. Novinari, urednici, programski direktori, realizatori, montažeri, snimatelji, voditelji, fonetičari, tonski majstori i svi ostali zaposlenici novina, radija, televizije i portala zajedno su radili na tome da svoj posao približe učenicima na zanimljiv način.
Po završetku radionica organizatori su ispitali učenike o njihovim dojmovima i 98% ih je izjavilo da su naučili nešto novo o medijskoj pismenosti, a većina ih je izrazila i želju da se ovakve radionice nastave održavati svake godine.
Vijest je preuzeta s portala medijskapismenost.hr.