Učenici danas, više nego ikada do sada, kritički procjenjuju sadržaje koje obuhvaća predmetni kurikulum. Nastavnici često čuju: “Uf, opet ta matematika”, “Dosadno! Teško! Čemu mi to uopće treba!?…”. Potaknuta takvim učeničkim stavovima, nastavnica se trudi u nastavi naglašavati prisutnost matematike u svakodnevnom životu. Potkrjepu za svoje stavove nalazi u svjetskim trendovima koji ističu važnost uvođenja istraživačkog elementa u nastavu na svim razinama. Osim toga, rad bazira na počelima Bloomove taksonomije gdje nakon razumijevanja i primjene slijedi analiza. Analizom učenik pokazuje da je sposoban kategorizirati, uspoređivati i pronalaziti greške. Prema Bloomu učenik će najbolje upamtiti gradivo ako kao vrhunac svojeg učenja stvara nešto novo. Kreacija je ono što omogućuje pohranu znanja u trajno pamćenje. Nastavnica nastoji radom pružiti više učenicima i danas više nego prije mora posegnuti za načinima i metodama kako bi djecu motivirala za rad da bi učili, zabavljali se, a opet da bi u njihovim malim glavicama ostali segmenti i sadržaji koje će primjenjivati u nadolazećim sadržajima. U radu je primijetila kako svi učenici, čak i oni kojima matematika nije “jača” strana kad im ponudi neku kreativnu ideju uglavnom “zagrizu” i čine čuda. Ako u sve to uvrsti i rad u paru/grupni rad, sreći i zadovoljstvu nema kraja. Tako su i ove godine nakon obrade nastavne cjeline Kvadriranje, korjenovanje, potenciranje odradili projektni zadatak “Izrada kalendara za 2021.godinu”.
Zadatak je bio koristeći naučeno gradivo, a uz kombinaciju svih dosad naučenih operacija postaviti zadatak čije će rješenje biti željeni datum. Naravno uz zadatak trebalo je prikladno ilustrirati stranicu. Učenici su unaprijed bili podijeljeni u parove kako ne bi bilo ponavljanja nekih mjeseci uz to jedna je grupa bila zadužena za izradu naslovnice gdje su se učenici poslužili i rješavanjem algebarskih razlomaka. Po završetku, radove su postavili u aplikaciju Padlet, gdje su učenici mogli međusobno vidjeti radove drugih grupa, ocijeniti i komentirati. Učenički radovi su, unatoč roku od tjedan dana, počeli pristizati već nakon dva dana. Time su učenici pokazali koliko brzi i kreativni mogu biti kada im je zadatak dovoljno izazovan. Ovim radom razvijali su suradnički odnos, potaknuli razvoj istraživačkih, komunikacijskih i kritičkih sposobnosti učenika. Kao i prilikom bilo kojeg drugog rada, događale su se greške. Na taj način su učenici u drugačijem okruženju osvijestili činjenicu da neuspjeh i greška spadaju u obrazovnu zadaću na koju su učitelji naviknuti i dio su aktivnog učenja. Postupak vrednovanja također je bio bitan element koji je upotpunio zadaću ovog projektnog tipa i dao joj potrebnu ozbiljnost. Obzirom da se plakat trebao postaviti u aplikaciju Padlet imali su mogućnost uključiti sve učenike razreda u diskusiju i vrednovanje. Vrednovanje radova zamišljeno je na način da učenici u njemu imaju aktivnu ulogu. U početku je bilo manjih problema: kolege u razredu nisu željele reći kritike bojeći se da će time umanjiti ocjenu, nedovoljno znanje pojedinih učenika u području koji je pokriven zadatkom činila ih nedovoljno kompetentnim za realnu ocjenu. Postupak vrednovanja od strane učenika zbog formiranja realne ocjene projektnog zadatka bio je u svrhu razvijanja sposobnosti vrednovanja kod učenika te stvaranja obaveze pažljivog pregleda plakata. Kao i sve drugo i vrednovanje, procjena i samoprocjena su vještine koje je potrebno izgrađivati i uvježbavati. Već u idućem projektnom zadatku učenici su pokazali da su itekako kompetentni kvalitetno i s adekvatnom povratnom informacijom vrednovati druge a i same sebe. Cilj da svi sudjeluju, dobro se zabave, razvijaju sposobnost vrednovanja, a ono najvažnije da i nauče, ostvaren je. Nastavnica je ponosna na sve učenike, a posebno na učenike koji se školuju po prilagođenom programu na izvrsnoj suradnji i trudu da iznjedre što bolji rad.