Glazba igra važnu ulogu u našim životima. Učenje o glazbi u školi pomaže djeci:
- da uživaju u širokom rasponu glazbe i sami stvaraju glazbu
- povećati korištenje njihove mašte, kreativnost, osjetljivost na estetiku
- izražavati se i emocionalno razvijati
- razumjeti različite oblike komunikacije
- koncentrirati i postati samo discipliniraniji
- razviti svoju sposobnost slušanja s namjerom
- razviti praktične vještine
- poticati na aktivno sudjelovanje s drugom djecom kako bi zajedno stvarali glazbu
- poticati osjetljivost učenika na glazbu te njihovo razumijevanje i uživanje u glazbi aktivnim sudjelovanjem u slušanju, skladanju i izvođenju
- izražavanje i razvoj pojedinačnih vještina te razmjenu iskustava suradnje s drugima (pjevanje, sviranje, skladanje i slušanje mogu pružiti individualno i kolektivno zadovoljstvo.)
- razviti svijest o glazbenim tradicijama i razvoju u različitim kulturama i društvima
- imati priliku iskusiti osjećaj ispunjenosti koji proizlazi iz težnje za najvišim mogućim umjetničkim i tehničkim standardom.
Glazba je dio naše povijesti i može biti dobar način da otkrijemo prošlost i razumijemo sadašnjost. Može oživjeti i druge predmete – od matematike i jezika do geografije i znanosti.
Što će djeca naučiti o glazbi?
Djeca moraju provesti najmanje 45 minuta tjedno otkrivajući glazbu u nastavi. Naučit će:
- kako pjevati i svirati niz glazbenih instrumenata
- kako istražiti vlastite glazbene ideje i skladati glazbu
- kako slušati glazbu i reagirati na nju (na primjer kroz ples)
- o različitim vrstama glazbe, kao što su klasična, narodna, popularna itd.
- o glazbi iz različitih vremena i kultura.
Što čini dobru glazbenu lekciju?
Stvari koje treba uzeti u obzir prije lekcije:
- Koliko je jasan glazbeni aspekt izazova učenja?
- Koliko jasno učitelj artikulira kvalitetu očekivanog glazbenog odaziva učenika?
- Jesam li kao učitelj spreman glazbeno demonstrirati izazov učenja?
- Napreduje li moja lekcija iz prethodne namjere učenja?
- Razvijam li aspekte jezične i matematičke pismenosti kako bih podržao glazbeno učenje?
- Omogućuje li izazov učenja različite smislene odgovore?
- Imam li odgovarajuća glazbena sredstva?
Stvari koje treba zapamtiti tijekom lekcije:
Glazbeni zvuk je ciljani jezik lekcije. Riječi i notacije podržavaju, a ne pokreću glazbeno učenje.
- Razvijate li zvučno razumijevanje glazbenog zvuka učenika?
- Glazbeno zalaganje trebalo bi se dogoditi odmah
- Dobra glazbena nastava potiče kreativne i originalne odgovore – pohvalite ih!
- Dobra glazbena nastava koristi tijelo za usvajanje glazbe – dopuštate li učenicima da uzimaju, pamte, prisjećaju se i razumiju glazbene ideje?
- Dobra glazbena nastava koristi fizičko kretanje kako bi pomogla učenicima da odgovore i razumiju glazbu – modeliranju i korištenju pokreta za razumijevanje pojmova tempa, visine, ritma i artikulacije?
Je li vašem učeniku dana prilika da…?
- može doživjeti različite vrste glazbenog žanra?
- baviti se praktičnom glazbom?
- istražiti različite glazbene zvukove?
- reagirati na razne glazbene podražaje?
- kreativno raditi s glazbenim zvukovima?
- poboljšati svoj glazbeni vokabular?