prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Dobrobiti bavljenja tjelesnom aktivnošću učenika tijekom školskih praznika

Bavljenje tjelesnom aktivnošću tijekom školskih praznika ima velike pozitivne učinke na fizičko i mentalno zdravlje. Praznici su idealno vrijeme za odmor i opuštanje ali također pružaju priliku za bavljenje sportom ili drugim oblicima tjelesnih aktivnosti.

Jedan od najvećih problema s kojima se suočavaju suvremena djeca je nedostatak tjelesne aktivnosti. Puno vremena provode u sjedećem položaju, bilo u školi ili kod kuće ispred televizora ili računala. Prema istraživanju Svjetske zdravstvene organizacije, manje od 20 % djece u dobi od pet do 17 godina kreće se prema smjernicama za tjelesnu aktivnost. Ovo povećava rizik od pretilosti i drugih zdravstvenih problema, kao što su dijabetes, srčane bolesti i depresija.

Glavna prednost bavljenja tjelesnom aktivnošću je poboljšanje fizičkog zdravlja. Aktivnosti poput trčanja, plivanja, vožnje bicikla i igranja raznih sportova pomažu u jačanju srčano-krvožilnog sustava, smanjujući rizik od raznih bolesti. Redovita tjelesna aktivnost također pomaže u održavanju zdrave tjelesne i mišićne mase, sprečavajući pretilost i smanjujući rizik od bolesti povezanih s pretilošću.

Pored fizičkih prednosti, mnoge su i mentalne prednosti. Tjelesne aktivnosti oslobađaju endorfine, hormon sreće, koji poboljšava raspoloženje, smanjuje stres i anksioznost. Također pomažu u poboljšanju sna, što je ključno za dobro fizičko i mentalno zdravlje. Još jedna prednost je da pomaže u razvoju zdravih navika i stilova života. Aktivnosti navedene prije su zabavne te su zanimljivije za učenike od sjedenja za računalom ili gledanja televizije. Kada učenici postanu svjesni prednosti redovite tjelesne aktivnosti i kako im pomaže u životu, postaju skloniji zdravom načinu života. Bavljenje sportom i drugim oblicima tjelesne aktivnosti također može pomoći u razvoju socijalnih i emocionalnih vještina učenika. Redovito bavljenje sportom potiče samopouzdanje, samopoštovanje, razvoj društvenih vještina poput komunikacije i timskog rada, te stvaranje novih prijateljstava.

Profesori kineziologije, preporučuju učenicima da se uključe u ljetne sportske kampove, vježbaonice i slične aktivnosti. Ovi programi pružaju strukturiranu i organiziranu tjelesnu aktivnost, uče djecu o važnosti zdravog načina života, pružaju im priliku da razviju sportske vještine i sudjeluju u timskim aktivnostima. Ako učenici nemaju mogućnost sudjelovanja u takvim programima, potrebno ih je poticati da barem šetaju bilo sami, s prijateljima ili da šetaju psa, što je jednostavan način da ostanu aktivni i iskoriste prednosti samostalnog organiziranja slobodnog vremena.

Može se zaključiti da tjelesna aktivnost tijekom školskih praznika ima mnoge prednosti za fizičko i mentalno zdravlje učenika. To pomaže u održavanju zdravog srčano-krvožilnog sustava, sprječava pretilost, poboljšava raspoloženje i potiče razvoj socijalnih vještina.

Izvori:

  1. World Health Organization. Global Recommendations on Physical Activity for Health
  2. Centers for Disease Control and Prevention. Physical activity and health
  3. United States Department of Health and Human Services. Physical Activity Guidelines for Americans, 2nd edition