Jedan od najvećih problema s kojima se suočavaju suvremena djeca je nedostatak tjelesne aktivnosti. Puno vremena provode u sjedećem položaju, bilo u školi ili kod kuće ispred televizora ili računala. Prema istraživanju Svjetske zdravstvene organizacije, manje od 20 % djece u dobi od pet do 17 godina kreće se prema smjernicama za tjelesnu aktivnost. Ovo povećava rizik od pretilosti i drugih zdravstvenih problema, kao što su dijabetes, srčane bolesti i depresija.
Glavna prednost bavljenja tjelesnom aktivnošću je poboljšanje fizičkog zdravlja. Aktivnosti poput trčanja, plivanja, vožnje bicikla i igranja raznih sportova pomažu u jačanju srčano-krvožilnog sustava, smanjujući rizik od raznih bolesti. Redovita tjelesna aktivnost također pomaže u održavanju zdrave tjelesne i mišićne mase, sprečavajući pretilost i smanjujući rizik od bolesti povezanih s pretilošću.
Pored fizičkih prednosti, mnoge su i mentalne prednosti. Tjelesne aktivnosti oslobađaju endorfine, hormon sreće, koji poboljšava raspoloženje, smanjuje stres i anksioznost. Također pomažu u poboljšanju sna, što je ključno za dobro fizičko i mentalno zdravlje. Još jedna prednost je da pomaže u razvoju zdravih navika i stilova života. Aktivnosti navedene prije su zabavne te su zanimljivije za učenike od sjedenja za računalom ili gledanja televizije. Kada učenici postanu svjesni prednosti redovite tjelesne aktivnosti i kako im pomaže u životu, postaju skloniji zdravom načinu života. Bavljenje sportom i drugim oblicima tjelesne aktivnosti također može pomoći u razvoju socijalnih i emocionalnih vještina učenika. Redovito bavljenje sportom potiče samopouzdanje, samopoštovanje, razvoj društvenih vještina poput komunikacije i timskog rada, te stvaranje novih prijateljstava.
Profesori kineziologije, preporučuju učenicima da se uključe u ljetne sportske kampove, vježbaonice i slične aktivnosti. Ovi programi pružaju strukturiranu i organiziranu tjelesnu aktivnost, uče djecu o važnosti zdravog načina života, pružaju im priliku da razviju sportske vještine i sudjeluju u timskim aktivnostima. Ako učenici nemaju mogućnost sudjelovanja u takvim programima, potrebno ih je poticati da barem šetaju bilo sami, s prijateljima ili da šetaju psa, što je jednostavan način da ostanu aktivni i iskoriste prednosti samostalnog organiziranja slobodnog vremena.
Može se zaključiti da tjelesna aktivnost tijekom školskih praznika ima mnoge prednosti za fizičko i mentalno zdravlje učenika. To pomaže u održavanju zdravog srčano-krvožilnog sustava, sprječava pretilost, poboljšava raspoloženje i potiče razvoj socijalnih vještina.
Izvori:
- World Health Organization. Global Recommendations on Physical Activity for Health
- Centers for Disease Control and Prevention. Physical activity and health
- United States Department of Health and Human Services. Physical Activity Guidelines for Americans, 2nd edition