Rezultati također govore da je gotovo svako treće dijete u dobi od 9 do 17 godina u posljednjih godinu dana (od trenutka provedbe istraživanja) komuniciralo na internetu s osobama koje nisu upoznali uživo. To je činilo svako deseto dijete u dobi od 9 do 11 godina, svako četvrto dijete u dobi od 12 do 14 godina te gotovo svako drugo dijete u dobi od 15 do 17 godina.
Više od 1/10 djece u dobi od 9 do 17 godina u posljednjih se godinu dana uživo susrelo s osobom koju su upoznali na internetu. To je napravilo svako četvrto dijete u dobi od 15 do 17 godina i svako deseto dijete u dobi od 12 do 14 godina.
RADNI ZADATAK
Radionica je primjerena za djecu od 13 do 18 godina
Na temelju ovih rezultata, koji brinu mnoge roditelje, povedite razgovor sa svojim djetetom u skladu s njegovom dobi o njegovim aktivnostima na internetu i na društvenim mrežama. Iskreno i otvoreno, ali bez osude i prekoravanja, razgovarajte o tome je li i ono možda obuhvaćeno ovim statističkim podacima koji zapravo otkrivaju dječju otvorenost i želju za upoznavanjem novih ljudi s jedne strane, ali i nedovoljno iskustvo i premalo opreza s druge strane. Istaknite im da je pozitivno to što žele imati nove prijatelje i što žele sklapati nova prijateljstva i poznanstva, no važno im je osvijestiti da na internetu i na društvenim mrežama ima puno lažnih profila i predatora, ljudi s lošim namjerama, koji su ih spremni iskoristiti i zloupotrijebiti njihovo povjerenje.
U razgovoru im objasnite sljedeće:
- Ako primijete ili posumnjaju da im se netko lažno predstavlja, da vam to odmah kažu.
- Neka taj slučaj prijave s vama ili ga vi prijavite na aplikaciju Red button Ministarstva unutarnjih poslova.
- Djeci u razgovoru olakšajte i time što ćete im reći da je prijava anonimna, ali da naše snage sigurnosti reagiraju i istraže svaku prijavu.
- U konačnici, recite im da ako je slučaj hitan i hitno trebaju pomoć oni ili netko od njihovih prijatelja, da ne šalju poruku putem aplikacije Red button, nego da odmah možete nazvati policiju na broj 192.
- Potaknite ih da o tom problemu porazgovaraju s učiteljicama/učiteljima i sa stručnim službama u školi, jer oni mogu organizirati predavanja i radionice o tim temama za učenike njihovih razreda, ali i ostale učenike u školi.
Tekst je u potpunosti prenesen s mrežnih stranica Medijska pismenost – abeceda za 21. stoljeće.