Učenici su aktivno sudjelovali na sastancima preko platforme Zoom gdje su izmjenjivali svoja iskustva, pomagali jedni drugima i pripremali se za završnicu projekta u obliku debate. Tema debate bila je: Dosjei X – psihologija protiv fizike.
Dosjei X je američka znanstveno-fantastična dramska televizijska serija čiji je autor Chris Carter. Serija prati karijere i osobni život dvoje agenata FBI-a: Foxa Muldera i Dane Scully. Mulder je iskusni agent i čvrst vjernik u natprirodne pojave. Također je i nepopustljiv u svom vjerovanju o postojanju inteligentnog vanzemaljskog života i njegovog kontinuiranog prisustva na Zemlji. Glavna okosnica kompletne radnje serije je borba dvoje agenata da otkriju vladinu urotu o skrivanju postojanja vanzemaljskog života te o suradnji vlade s vanzemaljcima.
U prvoj fazi učenici su se podijelili u dva tima. Prvi tim pripremao je debatu zastupajući psihologiju, a drugi fiziku. U drugoj fazi pogledali su šestu epizodu druge sezone. U trećoj fazi učenici su se pripremali za debatu, prateći pri tome zadane smjernice koje su dobili od profesorica fizike i psihologije.
Nakon pozdravnog govora voditelja, krenula je debata.
• Koji je veći faktor u oblikovanju ljudskog ponašanja u stresnim situacijama?
a) fizička okolina
b) psihološki aspekt
• Koji je razlog što stanovnike tog područja zahvati ta bolest?
a) negativna sjećanja koja ih vežu za kuću
b) elektromagnetski valovi
• Utječe li kretanje brzom vožnjom prema zapadu na smanjenje pritiska uglavi?
a) da b) ne
Afirmacijski tim predstavljao je i argumentirao svoj stav (3 minute), a zatim je negacijski tim predstavljao i argumentirao svoj stav (3 minute). Slijedilo je opovrgavanje gdje prvi tim iznosi stav zašto argumenti negacijskog tima nisu dobri (2 min), a potom drugi tim iznosi stav zašto argumenti afirmacijskog tima nisu dobri (2 min). Na kraju je svaki tim iznio svoj zaključak, odnosno ponavljao svoje stavove u odnosu na protivnikove (1 minutu).
Debatu je pratio žiri od tri člana koji je ocjenjivao: valjanost argumenata, jasnoću izlaganja i odgovor na protivnikove argumente. Odlukom žirija, pobjednici debate bili su učenici koji su zastupali fiziku. Cilj projekta bio je iznošenje ideja, razvoj prirodoznanstvene pismenosti, razvijanje suradničkih vještina te korelacija nastavnih predmeta. Učenici su stekli nova iskustva, prijateljstva, nove ideje i na kraju povezali međupredmetne teme.