Sudnica je dramska igra koja se temelji na igranju uloga, raspravljanju i dokazivanju. Pripremajući se za dramsku igru, učenici prikupljaju i iznose dokaze, razvijaju komunikacijske kompetencije.
- AKTIVNOSTI
Prva aktivnost: Učenici su pročitali književno djelo u cijelosti, a zatim smo zajednički dogovorili podjelu uloga koje će igrati tijekom sudnice.
Uloge: sudac, sudski službenik, tužitelj, branitelj, okrivljenik, svjedoci, porotnici i predsjednik porote.
Budući da nije bilo dovoljno uloga za sve učenike u razredu, predložili su da dodamo dva izmišljena lika – susjede. Unutar svjedoka napravili smo podjelu – oni koji će braniti Miku i koji će biti protiv njega.
Svjedoci u korist tužitelja: Jankec, prvi Mikin sin, gostioničarka, susjed.
Svjedoci u korist branitelja: Mikina žena Lucija, drugi Mikin sin, Gospodin, susjeda.
Pri dodjeljivanju uloga najviše suo vremena posvetili odabiru sudca, branitelja i tužitelja jer su to uloge o čijoj pripremljenosti ovisi uspjeh igre. Također, pri izboru predsjednika porote izabrali su učenika koji je dobar slušatelj i koji će pažljivo pratiti tijek ispitivanja svjedoka.
Druga aktivnost: Učenici usmjereno čitaju književno djelo bilježeći podatke koji su važni za ulogu koju su preuzeli, pripremaju pitanja i odgovore.
Treća aktivnost: U dogovoreno vrijeme održali smo sudnicu. Prije početka izvedbe razmjestili smo klupe i stolice u učionici.
Tijek suđenja:
- Sudski službenik najavljuje sudca
- Sudac čita optužnicu (Razredni odjel 7. b tuži Miku jer je u alkoholiziranom stanju ubio Miku)
- Tužitelj i branitelj iznose uvodne riječi
- Ispitivanje svjedoka
- Završne riječi tužitelja i branitelja
- Vijećanje porote
- Sudac čita odluku porote (ako je optuženik kriv, izriče kaznu, a ako optuženik nije kriv, sud se raspušta).
Učenici su se odlično pripremili za svoje uloge i dramska je igra u potpunosti uspjela. Ako vas zanima je li optuženik kriv ili nije, pogledajte videozapis.