Ostvarujući ovaj ishod u 5. razredu učenici izražavaju doživljaj književnoga teksta, razvijaju fantazijsko mišljenje doživljavanjem pročitanoga, izražavaju vlastite osjećaje, stavove i vrijednosti. U 6. razredu izražavaju vlastite predodžbe o stvarnosti i uvjerenja na temelju čitateljskoga iskustva, prepoznaju različite obrasce ponašanja likova, uočavaju etičku razinu književnoga teksta. U 7. razredu oblikuje uratke u kojima dolazi do izražaja kreativnost, originalnost i stvaralačko mišljenje. U 8. razredu uspoređuje književni tekst s njegovim prilagodbama u drugim medijima.
Dramski odgoj je oblik učenja i poučavanja s pomoću iskustva učenika. Dramske metode potiču suradničko i iskustveno učenje jer djeca bolje uče ono što dožive i iskuse. One učenika stavljaju u konkretne problemske situacije koje potiču istraživanje, suradnju, rad u paru ili skupini. Njima učenici razvijaju kreativnost, komunikacijske vještine, odgovornost…
- dramska metoda – kipovi (analiza pjesama Paje Kanižaja, 6. razred):
- rad u paru
- jedan učenik je “kipar”, a drugi “glina”
- kipar od gline izrađuje lik kojim predstavlja pjesmu Paje Kanižaja
- “glina” ne smije napraviti ništa samoinicijativno, ne govori
- ostali učenici zaključuju koju pjesmu prikazuje kip – galerija kipova
2. dramska metoda – tunel misli (Smrt Smail-age Čengića, 8.razred)
- skupina učenika je u ulozi misli (glasova) koje neki lik čuje (zamišlja)
- misli njegove savjesti, savjeti i preporuke, predbacivanja i zamjerke, glasovi iz snova…
- misli (učenici) mogu biti poredani od pozitivnih do negativnih ili na bilo koji drugi način – uloga savjesti, anđela čuvara, zida koji upija glasove likova…
- lik/učenik prolazi kroz tunel (špalir), misli mu dobacuju svoje stavove
- nakon prolaska tunelom, lik sažima rečeno i zaključuje o sebi i svojim postupcima